• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken tot eerste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

BTLThijs

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Hallo,

Ik wil een zoek-formule opzetten, waarvan ik niet zeker weet of Excel dit wel kan.
Voor de duidelijkheid heb ik een voorbeeld toegevoegd in de bijlage.

Ik ben op zoek naar een formule die in een rij zoekt naar de eerste waarde >0 en deze dan weergeeft.
Ik wil namelijk periodecijfers invoeren, zonder de formule die van deze cijfers gebruik maakt steeds te moeten veranderen.
Oftewel ik wil graag dat de formule steeds de eerste waarde (de op dat moment uitstaande offertebedragen) die hij tegenkomt in een rij (iedere locatie is een rij) weergeeft in een nieuwe cel op een nieuw tabblad.

Ik heb het al geprobeerd met HORIZ.ZOEKEN, VERT.ZOEKEN en ALS maar loop steeds vast als er meerdere periodes ingevoerd worden.

Kan iemand mij vertellen of dit überhaupt kan en zo ja hoe ik dit dan zou moeten aanpakken?

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Zet deze matrixformule in bv kolom Z van tab OD Score Offerte:
Code:
{=ADRES(RIJ();MIN(ALS(B3:G3<>"";KOLOM(B3:G3))))}

Invoeren via Ctrl-Shft-Enter

En gebruik dan deze waarde uit kolom Z van tab OD Score Offerte in je formule.

Bedankt voor je snelle reactie, ik begrijp m alleen niet helemaal :$

Ik heb het bestand nogmaals toegevoegd en overbodige tabbladen en info weggehaald.
Wat ik nu zoek is een formule in cel D3 op tabblad 'Nog verwerven' die de eerste waarde >0 (vanaf kolom A naar rechts) haalt uit rij 3 van 'OD openstaand'.

Bijlagen

Toch weer terug....
Als ik de formule kopieer, of de celbereik aanpas dan geeft hij een #waarde! foutmelding.
Ik heb ook geprobeerd om de formule te reproduceren, maar dan doet ie het ook niet meer :s

Vergeet ik nog een handeling? Ik zie dat er bij jou deze {} tekens voor en achter (lijken) te staan, totdat ik erop klik dan 'verdwijnen' ze. Heeft dat er iets mee te maken?

Ik dacht het wel.
Herlees post #2 toch nog maar eens aandachtig.

Shame on me!
Helemaal in orde en weer een stukje wijzer geworden.

Thnx!
Ga mijn bestand vullen met de formules en eens een paar mooie analyses maken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan