• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter TonRo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo Deskundigen,

Stel ik heb van A1 t/m K1 verschillende datums staan.
Wanneer in kolom A1 de datum verstreken is dan worden hier in de kolom van bijv. A3 t/m A20 nulletjes en eentjes ingevoerd. Wanneer de datum van B1 verstreken is dan gebeurd dit ook in kolom B van B3 t/m B20 enz. Stel men is aanbeland bij datum E1 en men voert van E3 t/m E20 eentjes en nulletjes in hoe kan ik dan in een cel een tekst laten verschijnen met hierin teven verwerkt de datum die staat in E1, dus vanaf rechts gezien zoek ik de laatst ingevoerde waarde (in dit geval in E3) en vraag dan de waarde op in E1.

Het lukt me niet om dit in horizontaal zoeken te doen omdat die van de bovenste naar een regel eronder werkt. Hopelijk weet iemand van jullie hoe ik dit in een excel formule moet zetten.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

TonRo

Vul je in die cellen vanaf rij 1, tekst of getallen in?

Hallo Wigi,

ik heb even een voorbeeld bestandje bijgevoegd. Hierin zie je in rij 1 datums staan.

Hieronder worden op een gegeven moment waardes ingevuld en wat ik wil weten is vanaf rechts gezien de laatste datum waaronder iets ingevuld is, en deze datum wil ik in cel A1 van Blad2.

Hopelijk is het zo iets duidelijker.

Grzz,

TonRo

Bijlagen

Bekijk bijlage 40735Zoiets?

ik heb een paar formules ingevoerd en via een matrixfomule de laatste waarde in een rij bepaald . bekijk dit even. is dit wat je wenst?

Als je matrixformules kan vermijden, moet je dat doen. Voor een paar formules merk je dat niet. Maar als het er veel zijn, en/of over grote bereiken gaat, dan merk je het verschil zeker.

Hallo Wigi,

Ik krijg bij jou formule een melding dat de 1,1 aan het begin van de zoekformule niet goed zou zijn. Dus nu zie ik nog geen resultaat.

Stel ik kopieer jou formule in cel A1 van Blad2 dan doet hij het niet.

Grzz,

TonRo

Hallo Wigi,

het klopt wat je zegt de formule werkt maar ik moet dan de celeigenschappen instellen op - datum - . Maar wat betekent de 1,1 in je zoekformule.

Nu wil ik de datum samenvoegen met een stukje tekst bijv. "De laatste wedstrijd was op" en dan jou zoekformule. Alleen dan geeft hij voor de datum een cijfer weer van bijv. 39181

hoe kan ik het oplossen dat hij dan de datum weergeeft dus de opmaak van de cel waarnaar gezocht wordt.

Alvast bedankt.

Grzz

TonRo

Maar wat betekent de 1,1 in je zoekformule.

Daardoor zoekt je naar een getal groter dan 1. Je mag ook 1,06 gebruiken oid, als het maar groter is dan 1 en niet groter dan de volgende getallen.

Nu wil ik de datum samenvoegen met een stukje tekst bijv. "De laatste wedstrijd was op" en dan jou zoekformule. Alleen dan geeft hij voor de datum een cijfer weer van bijv. 39181

hoe kan ik het oplossen dat hij dan de datum weergeeft dus de opmaak van de cel waarnaar gezocht wordt.

Gebruik de TEKST functie en geef daarin de juiste opmaak mee. Het is echter niet mogelijk om met gewone formules de opmaak uit een cel "op te halen".

Wigi

Hallo Wigi,

Het werkt nu perfect, ik heb voor de zoekfunctie TEKST getypt en aangegeven dat ik het in dagen en maanden wil zien en het werkt. De optie van RG027 was ook mooi maar nu heb ik alles in een enkele formule. Heren bedankt voor jullie hulp.

Grzz

TonRo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan