• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennio187

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo,

Ik wil gebruik maken van de horizontale functie maar ik krijg het niet werkend zoals ik zou willen.
In sheet 1 zie je de cijfers die ik wil opzoeken dmv een functie in sheet 2.
Voor dit voorbeeld maak ik maar gebruik van 4 rijen maar dat zijn er eigenlijk veel meer (1000+)

De formulie die in sheet 2 staat op regel 2, heb ik naar beneden door getrokken. Dit werkt goed alleen de row index number verandert niet mee.
Hierdoor krijg ik steeds dezelfde waardes.

Is er een manier (functie) om de row index nummer met 1 steeds te laten toenemen?

Hopelijk is het duidelijk wat mijn probleem is.

Groeten
Denni

Bijlagen

wijzig B2 (Sheet2) in:

Code:
=HORIZ.ZOEKEN(B$1;Sheet1!B:D;[COLOR="#FF0000"]RIJ()[/COLOR];0)

Laatst bewerkt:
Is het niet eenvoudiger om via Index-vergelijken te werken?
Heb 3 namen gedefiniëerd in je bestand en de index-vergelijkenformule toegepast.

Code:
=INDEX(Tabel;VERGELIJKEN($A2;VER;0);VERGELIJKEN(B$1;HOR;0))

Bijlagen

Iedereen.

Erg bedankt voor jullie snelle reacties!!

@Haaren; door de $ weg te halen lost mijn probleem niet op. Dit omdat de cel en kolom wel verandert. Maar de Col index num moet juist steeds toenemen met +1

@Haije; door er () in de Col index num neer te zetten werkt de formule niet meer.

@Cobbe: bedankt voor deze formule. Deze formule heb ik nog nooit gebruikt maar werkt uitstekend.
Mijn bestand is erg zwaar en heeft erg veel rijen op dit moment (200000+) door deze formulie is het bestand traag geworden.
Weet je toevallig hoe met de hlookup door iets (of een formule) in de Col index num in te vullen steeds de regel te laten toenemen met 1?

Groeten

200.000 rgeles met formules is wel erg veel.
Maar misschien is er een VBA-oplossing voor uw probleem.
Wat moet er precies wanneer opgezocht worden en is dit een eenmalige operatie?

@Cobbe; ik moet iedere dag gegevens van het aantal ontvangen en geboekte facturen per company code verwerken in een sheet.

@Haije; Dit werkt nu ook :) ik had allen ROW() moeten in typen omdat ik een Engelse versie heb. Had ik geen rekening mee gehouden.

Iedereen bedankt voor jullie reacties!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan