• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Hallo,
Zie bijlage met een testje.
Ik heb daarop cellen A2:C2 samengevoegd en daarin "1" geplaatst en in rijen 4 en 5 respectievelijk 1 tot en met 6.
Is het mogelijk om via de inhoud van cel "J1" met HORIZONTAALZOEKEN in de rijen 4 en 6 de inhoud van kolom A in kolom I, van kolom B in kolom J en van Kolom C in kolom K te krijgen.

Grtjs.
Armand

Bijlagen

Dat gaat niet echt goed vanwege de samengestelde cellen. In A2 staat wel 1, maar als je ergens typt =B2 en =C2 zie je dat hier een 0 staat.

Kan de waarde in J1 variëren, en zijn er dan meerdere zoektabellen? In dit voorbeeld valt er niet zoveel te zoeken, en volstaan simpele verwijzingen.

Wat je wilt bereiken is mij in ieder geval niet geheel duidelijk... misschien het voorbeeld een beetje uitbreiden?

Laatst bewerkt:
Hallo Axel,

Er zijn 30 zoektabellen telkens van kollom A t/m C en van 15 rijen.
Bijvoorbeeld rij 4 t/m 18 en de volgende van rij 24 t/m 38 en zo verder.
Ik had gedacht om dan telkens boven die tabel respectievelijk 1, 2, 3, 4 enz. te zetten en dan aan de hand van de waarde in J1 (die dan telkens veranderd in 1, 2, 3, 4, enz.)te gaan zoeken in de betreffende cel.
Met de bedoeling om de formules niet te lang te maken.
Maar achteraf beschouwd komt dat eigenlijk op hetzelfde neer met wat ik reeds gebruikt heb in andere files en ga ik het maar zo laten
Code:
=ALS($J$1=1;Speeldagen!$A$11;ALS($J$1=2;Speeldagen!$A$41))
En zo verder. (De code hierboven is maar een voorbeeldje).

Toch bedankt voor je reactie

Grtjs.
Armand

Je kan beter direct stoppen met je samengevoegde cellen.
Je formules zullen steeds ingewikkelder worden op den duur.

Voor je vraag (heeft niets met cel J1 van doen).

Code:
=VERSCHUIVING($A$2;RIJ(A2);KOLOM()-9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan