• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontale adressen met formule naar verticaal omzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knuffie

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2005
Geachte mede-forumleden, ik heb een vraagje over adresseren in excel.
Ik gebruik excel dagelijks voor het koppelen (met Word o.a.) van adressen; de adressen krijg ik dan altijd verticaal (kolom a = naam, kolom b = adres enz....), maar nu heb ik adressen gekregen die horizontaal zijn (kolom a staat in regel 1 de naam, in regel 2 het adres...) is er een formule en/of werkwijze waarop ik dit om kan zetten naar de - voor mij - juiste wijze?

heb al met een samenvoeg-formule geprobeerd, maar dat gaat niet goedkomen bij het 'voortzetten' van de formule.

Heb het excelletje bijgevoegd...
Hoop dat iemand mij een tip kan geven, alvast :thumb:

Greetz from Knuffie

Bijlagen

Met Transponeren() kun je gegevens verplaatsen. Het gaat om een matrix-formule, dus je moet na het invoeren afsluiten met ctrl-enter ipv enter
In de bijlage een voorbeeld

Succes
John

Bijlagen

Geplaatst door jheesterbeek
Met Transponeren() kun je gegevens verplaatsen. Het gaat om een matrix-formule, dus je moet na het invoeren afsluiten met ctrl-enter ipv enter
In de bijlage een voorbeeld

Succes
John

Hallo John,

bedankt voor je reactie, maar ik heb het idee dat het niet goed komt... ook in jouw voorbeeld zie je dat al
De 1e regel is goed: =TRANSPONEREN(A1:A5), maar in regel 2 wordt de formule dan: = TRANSPONEREN(A2:A6), en da's dus niet goed... regel 2 zou dan moeten zijn: =TRANSPONEREN(B1:B5)

is dat mogelijk? :rolleyes:

Grtz Knuffie

Je hebt helmaal gelijk...

Een ander optie is ook nog de optie transponeren bij bewerken-plakken speciaal. Het is geen formule, maar werkt zeer goed.

Hoi Knuffie,

Als je de onderstaande formule in A11 gebruikt gaat het goed:
A11: =INDEX($A$1:$I$5;KOLOMMEN($A11:A11);RIJEN(A$11:A11))

$A$1:$I$5 is het bereik waar de adressen staan.

Jeroen

Geplaatst door jheesterbeek
Je hebt helmaal gelijk...

Een ander optie is ook nog de optie transponeren bij bewerken-plakken speciaal. Het is geen formule, maar werkt zeer goed.

Yes! :)
1x selecteren, plakken speciaal "transponeren" en et voila: opgelost!

Bedankt John!!!!!!!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan