horizontale lijnen in games

Status
Niet open voor verdere reacties.

remkoborn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
hallo,

ik heb sindskort een xfx geforce 9800gtx+ videokaart
nu heb ik bij het spelen en tijdens intro van spellen horizontale strepen/lijnen in beeld.
wat kan dit zijn en wat er aan te doen?

systeem:
amd 64x2 dual 4200+
2.21 ghz
600 watt voeding
asus moederbord
4gb ddr2 waarvan 3 ingebruik (xp 32bit)

alvast bedankt

remko

weet je cker dat de kaart goed aangesloten is? heeft de kaart genoeg voeding? (soms hebben videokaarten 2 voedingstekkertjes nodig)

heb je dit alleen tijdens de filmpjes of de hele tijd?

ik denk dat het iets met je refreshrate te maken heeft.
doe eens rechtermuisknop ergens op je bureaublad en kies eigenschappen>instellingen>geavanceerd>tabblad beeldscherm wat staat daar bij vernieuwingsfrequentie?

ik ben de standaard stappen vergeten. zijn je drivers up to date? zo niet even de laatste versie downloaden van de nvidia site. (de drivers die bij een cd zitten zijn meestal verouderd)

is je directx up to date? zo niet even downloaden van billgates.com

Laatst bewerkt:
de drivers zijn up to date
de refreshrate is 60 hz
ik heb het alleen tijdens het spelen van spellen
heb ook al mijn pc op nieuw geinstalleerd
de kaart heeft 2 x 6 pins voeding

beeldscherm instellingen zijn 1440X900

remko

en je directx?

heb je de kaart er al eens uit gehaalt en opnieuw erin gezet, goed aandrukken, alle stekkertjes ook even eruit en opnieuw inpluggen en vervolgens goed aandrukken.

verder aan de voeding kan het volgens mij niet liggen. ookal heb je een C merk dan zou 600 watt nog steeds meer als voldoende moeten zijn voor een 9800GTX+

ik heb de kaart er al eens uitgehaald en alles opnieuw aangesloten de strepen heb ik al vanaf het begin.
de direct x is 9.0c
de voeding is van raptox x is een gamers voeding
het probleem doet zich voor bij meerdere spellen zoals
call of duty 2
call of duty 4
en crysis warhead
(zijn de enige spellen die ik heb)
ik had eerst een geforce 7600gs en daarbij geen problemen
videokaart en voeding daarna aangepast

wat voor monitor heb je?

je zou eventueel je monitor een factory reset kunnen geven. (vaak te doen in het menu met de knopjes op de monitor zelf)

horizontale strepen hebben toch te maken met refresh rate. waar staat je refreshrate op in de games?

http://www.overclock.net/attachment...uty-4-cod4-graphics-setting-cod4-graphics.jpg

screen refresh rate heet het in cod4. ik heb het maar even als link gedaan want ik weet niet meer wat de code is om de foto te verkleinen :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan