Horizontale lijnen Lexmark optra S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janklep

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
300
Hallo,

Ik heb hier een Lexmark optra S staan, die horizontale strepen print. Hij print de tekst die je wil printen ook wel, maar daar doorheen staat om de 10CM een streep. Ik ben eens gaan kijken waar dat vandaan komt. Ik zag op de drum (Dat is toch die blauw-groenige rol in de cartridge?) een soort vreemd glinsterende streep zitten, die precies op mijn strepen lijkt. Ik heb even de omtrek van de drum berekend, en wat blijkt... Ook 10CM. Valt hier nog iets aan te doen of moet ik een nieuwe toner kopen? Dat zou jammer zijn, want deze zit nog halfvol...

Wat ook een beetje vervelend is, is dat het display niet meer werkt, dus ik ook niet kan zien wat hij voor eventuele foutmeldingen aangeeft. Nou heeft lexmark wel zo'n printer tool, dus ik wilde eens kijken wat ik daarmee kon doen, maar die werkt niet. Die geeft de foutmelding dat hij de printer niet kan vinden. Als ik vervolgens in de troubleshooter kijk, blijkt dat te komen doordat het vinkje 'Ondersteuning in twee richtingen' niet staat aangevinkt. Het probleem is, dat ik dat ook niet aan kan vinken, omdat het grijs is...

Foto's van de streep:
dsc00773.jpg

dsc00775.jpg


Alvast bedankt, Nico (Janklep)
 
Ben er volgens mij wel achter, dat de drum niet te repareren valt. Best wel *******. Nu moet ik een halfvolle toner weggooien. Alsof die dingen niets kosten...

Iemand enig idee waar dit vandaan komt?
 
Het lijkt alsof de lijnen iets minder donker worden. Is dat mogelijk of is een drum als er zo'n streep op zit, gewoon permanent stuk en beeld ik mij maar iets in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan