Horizontale schuifbalken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hutspot

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Beste forumleden,
Ik krijg de horizontale schuifbalken in mijn website maar niet weg. Ik wordt er nogal simpel van. Moet ik wat aan mijn pagina- of frames instellingen doen? Uiteraard moet de verticale schuifbalk wel te zien zijn (indien nodig) Het is nu zo dat er 1 letter aan het einde van de alinia niet te zien is. Met margeinstellingen lukt het ook niet.
Ik gebruik Frontpage 2003. I heb het effe gehad. Al dank reeds, Aad

Laatst bewerkt:
Rechtermuis op de framepagina > Eigenschappen van frame > Schuifbalk weergeven > Nooit.

Maar waarschijnlijk staat er wat rechts opde pagina waardoor je horizontale balk wordt weergegeven, want de standaard instelling is "indien nodig" dus komt die balk er niet voor niets :rolleyes:

Bedankt voor je reactie. Als ik hetgeen doet wat jij voorstelt dan is de tekst (onderaan) niet meer zichtbaar. Je kunt dan nl niet meer naar beneden scrollen omdat dan ook de verticale schuifbalk niet geactiveerd is. Ik heb het vermoeden dat er iets in de pagina instellingen of dan wel in de frames instellingen moet veranderd worden. Maar ja dat is nu juist mijn probleem! Groet, Aad
(Wanneer er een pagina wordt getoont met weinig tekst (dus je hoeft niet te scrollen) dan is het probleem niet aanwezig).

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is binnen een cel werken, als je dan je tekst er in stopt dan loopt de tekst net zo ver door naar rechts, zover je je cel maakt, en als de regel langer is dan gaat hij vanzelf er weer linksonder verder.
Wel moet je dan weer die schuifbalk op indien nodig zetten zodat er wel naar beneden gescrolled kan worden

Url zou wel makkelijk zijn.
Staat er niet een plaatje in wat breed is?

:cool:

Hallo mensen,
Sorry voor de verlate reactie. Allereerst antwoord op "Paintje". Ik heb gedaan wat jij voorstelde, echter ook hier blijft de horizontale schuifbalk zichtbaar. Het antwoord op "peter vazed" (ps mooie sites) Ik heb alleen de tekst laten staan in een tabel en de plaatjes weggehaald. Toch blijft ook dan het probleem bestaan! Op het moment heb ik nog geen URL. Wat ik wel tegenkwam is de HTML code voor de tekst, dit is:
<p class="MsoNormal" style="text-align:justify">
Ik hoop dat jullie er uit kunnen komen.
Alvast bedankt, Aad

Met "text-align:justify" wordt je tekst links en rechts uitgelijnd.

Je kunt wel de betrefende pagina hier posten.
Dan wel als txt file.
In de verkenner de bewuste file kopieren, en daana hernoemen en de extentie txt geven.

Deze dan invoegen als bijlage bij je bericht.

:cool;

Beste Peter, hier dan een van de pagina's. Ik hoop dat je het kunt oplossen. Ik wordt er zelf hopeloos van.
Groet, Aad:thumb:

:o pagina vergeten:o Hier istiedan. Het lukt mij niet te hernoemen en txt als extentie te versturen. Dan maar ZIP.

Bijlagen

Je hebt in de kop een tabel staan waar je een vaste grootte in pixels opgeeft. Geef deze grootte eens op in procenten. Dat lijkt mij het enigste waarmee het misgaat, de tekst past zich overal keurig aan aan de resolutie.

Bedankt voor jou antwoord. Ook dit lost het probleem niet op. Ook al verwijder ik alle tabellen/cellen en de tekst blijft alleen over dan nog bestaat het probleem. Ik snap er geen jota van.
Groet, Aad

Geen html fouten gevonden.
Kan pagina smaller trekken tot de table grootte van 495 px.
Zou dus in een frameset ook moeten werken zonder horizontale scrolbalk.

Frameset code?

Hier de framesetcode, succes!:thumb:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<!-- frames -->

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stylesheet.css">
<title>Psychiatrie Erasmus MC</title></head>

<frameset rows="92,*,45" framespacing="0" frameborder="0" border="0" border="false">
<frame name="top" src="top_psychiatrie.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" target="inhoud">
<frameset cols="180,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0" border="false">
<frame name="nav" src="navleft.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" target="hoofd">
<frame name="middle" src="welkompsychiatrie.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0" target="_self" noresize>
</frameset>
<frame name="bottom" src="bottom.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" target="inhoud">
</frameset>

Mochten jullie je afvragen wat ik nog zo laat achter de computer doe, dan is het antwoord; IK HEB NACHTDIENST :D

Ben er uit.

Je framepagina is niet correct.
Verkeerde doctype.
Moet zijn:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

en wel beginnen met <html en je pagina eindigen met </html>

Maar dit was niet het probleem.

De betreffende content pagina heeft een strict doctype, vervang het door:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
en je scrolbalk is weg.

Maar je mag de strict ook laten staan.
Echter:
you change the doctype from transitional to strict, the auto margins will work.
With a transitional doctype IE renders in quirky mode. If you want to reduce the crowss-browser
issues between IE and Mozilla based browsers, then using a strict doctype will get them pretty close.
If you decide on Strict then you really must check every page in: http://validator.w3.org/detailed.html
to be absolutely sure there are no typos in the code.

In een losse pagina is er geen scrolbalk, maar wel in de frameset.
Test het maar uit.

Overigens dien je -in de content pagina- voor de leesbaarheid dit in de head toe te voegen:
<style type="text/css">
<!--
body {margin: 50px;
padding: 0px; }
// -->
</style>
waarbij je de waardes 50 en 0 aan kunt passen.
Of in je stylesheet opnemen, maar wel de stylesheet uit je framest halen, anders krijgen die ook marges.

Ik heb precies hetgeen gedaan wat je voorsteld,.......en JAWEL!!!!!! GRANDIOOS!!!!!!, voor mij is dit onbegrijpelijk en waanzinnig!!! Welnu Peter, harstikke bedankt voor je hulp. Wellicht dat ik in de toekomst meer gebruik zal moeten maken van deze site. In ieder geval zal ik hieraan niet twijfelen. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
(Ik zal het op afgehandeld zetten)
<Met vriendelijke en blijde groet, Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan