Horizontale scrollbalken

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hoi,

Ik werk in Dreamweaver aan een website. Als ik de website in internet explorer bekijk krijg ik op sommige pagina's horzintale schuifbalken, terwijl er verder naar rechts niet meer staat. Hoe kan dit? Ik vind het niet echter netjes zo, heb er ook geen verklaring voor. Ik werk bijvoorbeeld met een tabel, maar deze past op het scherm. hoe kan ik dan toch schuifbalken krijgen?

bvd

Als je een link geeft of de html code, dan kunnen we kijken waar het aan ligt.

Hieronder de HTML-code. Deze wordt deels gegenereerd via PHP, maar dit kan er (lijkt mij) toch niets mee te maken hebben of wel?

Deze code is de source van een pagina die in een frame getoond wordt. Alles wat op de pagina komt past er echter op (800*600) resolutie. De tekst staat nog het meest naar rechts, maar loopt ook niet buiten het beeld.

Waarom dan toch die horizontale scrollbalk?

Alvast bedankt!

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Gegevens wijzigen</title>
<style type="text/css">
<!--

body,td,th { color: #000000;}

body { background-color: #CAE4FF;}

<link href="Styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">
-->
</style>

<link href="Styles.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<table width="624" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td width="178">&nbsp;</td>
<td width="446" class="Kop">Mijn groepen</td>
</tr>
</table>
<table width="624" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td height="12" colspan="3" class="Standaard_show">&nbsp;</td>
</tr>
<tr valign="top">
<td height="86" colspan="3" class="Standaard_show">Hieronder zie je de groepen waar je lid van bent, door erop te klikken kun je jouw groepen bekijken. Ook zie je de groepen waar je graag lid van wilt worden. Voor de laatste categorie moet de oprichter nog beslissen of jij tot de groep wordt toegelaten. Via 'toevoegen' kun je een verzoek tot toelating doen bij een bepaalde groep. Natuurlijk kun je ook je eigen groep beginnen. Het is dan aan jou om te bepalen wie wel en niet mee doet aan de groep. Ook kun je vrienden en kennissen uitnodingen om zich bij jou aan te sluiten.</td>
</tr>
<tr>
<td height="48" valign="top"><table width="159" height="48" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="Rand_tabel">
<tr>
<td width="155" height="44" colspan="2" align="center" valign="middle" class="Tabelkop"><p>Groepen waar je momenteel lid van bent </p></td>
</tr>
<tr align='left'><td width = '2'></td><td><a class = 'standaard_show' href='groep.php?Groepnummer=1' name='Groepnaam' target='mainFrame'>Hockey</a></td></tr><tr align='left'><td width = '2'></td><td><a class = 'standaard_show' href='groep.php?Groepnummer=4' name='Groepnaam' target='mainFrame'>Testgroep</a></td></tr> </table></td>
<td valign="middle"><a href="NieuweGroep.php" title="NieuweGroep" target="_self" class="Link">Een nieuwe groep beginnen</a></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr height="5">
<td >&nbsp;</td>
<td >&nbsp;</td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td width="235" valign="top"><table width="159" height="48" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" class="Rand_tabel">
<tr>
<td width="155" height="44" colspan="2" align="center" valign="middle" class="Tabelkop"><p>Groepen waar je lid van wilt worden </p></td>
</tr>
<tr align='left'><td width = '2'></td><td><a class = 'standaard_show' href='groep.php?Groepnummer=2' name='Groepnaam' target='mainFrame'>Tubbies</a></td></tr><tr align='left'><td width = '2'></td><td><a class = 'standaard_show' href='groep.php?Groepnummer=3' name='Groepnaam' target='mainFrame'>jeugd</a></td></tr> <tr>
<td width="155" colspan="2" ><input name="Toevoegen" type="button" value="Toevoegen"></td>
</tr>
</table>

</td>

<td width="357" valign="top">&nbsp;

</td>
<td width="32">&nbsp;</td>
</tr>

</table>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

Ik zit met hetzelfde probleem.

Mijn pagina bestaat uit frames. Nu wordt er elke keer in het grootste frame een nieuwe pagina geladen. De meeste pagina´s bestaat uit tekst die niet langer is als een half beeldscherm. Sommige pagina´s hebben tekst die wel langer zijn als de lengte van een beeldscherm. Dan komt er de verticale scrollbalk. Tot zo ver niets mis.

Maar door de horizontale scrollbalk valt voor een stuk over de tekst heen. Hij kapt de tekst zeg maar niet af. Daardoor is er opeens dus ook een horizontale scrollbalk nodig. Of ik dit nu wil of niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor. Ik werk ook met dreamweaver. Hier een link naar mijn pagina.

http://www.vogelrokker.nl/home

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan