• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

horizontale staafdiagram als tijdlijn

• Onderwerp starter Onderwerp starter kein
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
Hallo,

Ik wil graag een horizontale staafdiagram maken (soort van Grant diagram) waarin ik twee waarden per jaar wil aangeven.

Op de y as meerderer jaren.
De x as loopt van 1 jan t/m 31 dec.
In staven wil ik dan in twee waarden weergeven. B.v. Ja / Nee

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?
Via de Grant diagram kom ik een eind op weg, maar wanneer de waarden meer dan een maal per jaar veranderen wordt het lastig.
B.v. Ja - Nee - Ja.

Het doel is een weergave te maken van een waarde (J/N)over meerder jaren.

Alvast bedankt.

variabele met twee waarden weergeven in de tijd

Heeft er iemand een idee?

Ik wil een variabele met twee waarden weergeven in de tijd (per jaar).

Mijn eerste idee was een Grantt diagram te gebruiken, alleen kom ik in de problemen als de variabele vaker dan 1 keer per jaar van waarde veranderd.

Op de Y-as komen meerdere jaren te staan.
De X-as loopt van 1 jan. t/m 31 dec.
Middels de staven wil ik de waarde van de variabele weergeven in de tijd.
B.v. van 1 jan tot 1 april waarde 0 (=groene staaf) en van 1 april tot 1 nov. waarde 1(=rode staaf), van 1 nov. t/m 31 dec. weer waarde 1. Het diagram zal dus geheel gevuld worden. Geen waarde, een lege cel zoals bij een grantt diagram is dus niet mogelijk. De staven lopen van 1 jan. t/m 31 dec.

Het gaat hier niet om het weergeven van percentages zoals bij een 100% gestapelde staaf.

Wie kan mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan