Horizontale storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turnitinsideout

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2012
Ik zit al enkele maanden met een probleem met het beeldscherm van mijn laptop, ik heb het ding al 2 maal binnengebracht maar weet eigenlijk nog steeds niet waaraan het ligt.
Het zit dus zo:
Beneden aan het beeld komt er gemiddeld om de 7 seconde een horizontale witte lijn van ongeveer 2mm hoog (er zit ook wat groen en rood bij, gewoon een 'storingslijn'). Als die lijn er niet is ziet mijn beeld er perfect normaal uit.
Omdat mijn ventilator ook kapot was heb ik mijn laptop binnengebracht bij een computerwinkel. De garantie was een week verlopen maar ze hebben hem toch nog opgestuurd naar het fabriek. Uiteindelijk is hij teruggekomen met een nieuwe ventilator in maar die storingslijn op mijn beeld was er nog steeds. Ik ben opnieuw naar de winkel gegaan en daar zeiden ze me uiteindelijk dat ze die storingslijn niet zouden maken omdat de garantie verlopen was. Ze zeiden me dat het kwam omdat ik mijn laptop altijd op mijn schoot nam en die daarom veel te warm werd.
Nu weet ik dus nog steeds niet wat er kapot is, het scherm of de videokaart?

Ik heb zonet de laptop aangesloten op een extern scherm, en toen was de storingslijn opeens verdwenen. toen ik het scherm weer uittrok was de storing weer terug. Opnieuw heb ik het extern scherm aangesloten maar op het extern scherm kwam geen storingslijn en op mn laptop gewoon wel.

kan iemand me vertellen of het aan het scherm ligt of aan de grafische kaart ..

grafische kaart, en die zitten vaak op het moederbord van je laptop vast, wat zou betekenen dat je moederbord vervangen zal moeten worden, een erg duur grapje als je dat zelf moet betalen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan