• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontale + verticale as in tabel linken aan uitkomst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

scully

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Hallo, ik heb een tabel, met aan de verticale as de drogebol temperatuur, en aan de horizontale as de luchtvochtigheid (RV). Deze 2 combinatie's zorgen voor een natteboltemperatuur.
Bijvoorbeeld bij 20 graden en 50% RV hoort een natteboltemperatuur van 13,7 graden.
Zie bijlage.

Hoe krijg ik dit in Excel voor elkaar, dat ie zelf de bijbehorende waarde zoekt?

Bijlagen

ga naar cel B2 >> celeigenschappen >> aangepast >> "RV "0% >> OK.
Toets in B2: 0,1
zet de celeigenscappen van C28 op percentage met 0 decimalen.

Nu kan de volgende formule in C30:
Code:
=INDEX(B3:K23;VERGELIJKEN(C27;A3:A23;0);VERGELIJKEN(C28;B2:K2;0))

=index($b$3:$k$23;vergelijken(c27;a3:a23);vergelijken(c28/100;$b$2:$k$2))

ga naar cel B2 >> celeigenschappen >> aangepast >> "RV "0% >> OK.
Toets in B2: 0,1
zet de celeigenscappen van C28 op percentage met 0 decimalen.

Nu kan de volgende formule in C30:
Code:
=INDEX(B3:K23;VERGELIJKEN(C27;A3:A23;0);VERGELIJKEN(C28;B2:K2;0))

Wat is dat allemaal in het engels? Ik had het net in het Nederlands voor elkaar, maar dan werkt mn stoomtabel niet meer, dus moet het in het Engels, en nu lukt het niet meer.

Wat is dat allemaal in het engels? Ik had het net in het Nederlands voor elkaar, maar dan werkt mn stoomtabel niet meer, dus moet het in het Engels, en nu lukt het niet meer.

dat weet ik niet met zekerheid, maar hierbij het bestandje retour.

Bijlagen

Bij deze van harte bedankt, waar in jouw bestandje match staat, had ik iets anders neergezet. Ik ben er uit dus. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan