host heeft geen internet meer, als client aanstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
Berichten
5.498
ik heb dus nu netwerk met win98 als host en win2k als client.
ze zien mekaar prima, de client heeft ook internet enzo
maar als de client aanstaat (en de host natuurlijk ook) heeft de host geen internet, maar staat de client uit...dan wel
wat kan het zijn?
 
En jouw netwerk is op de "gewone" manier gemaakt :

zonder router maar gewoon door het internet te delen binnen Windows ?

DEZE is vast veel te simpel en zal het probleem niet oplossen, maar u never know...........

Waar staat het "balletje" in het schermpje bij IE -> eigenschappen -> verbindingen :
"nooit verbinding kiezen"
"kiezen zodra er geen netwerkverbinding aanwezig is"
"altijd mijn standaard verbinding kiezen" ?
 
Geplaatst door gast0225
En jouw netwerk is op de "gewone" manier gemaakt :

zonder router maar gewoon door het internet te delen binnen Windows ?

DEZE is vast veel te simpel en zal het probleem niet oplossen, maar u never know...........

Waar staat het "balletje" in het schermpje bij IE -> eigenschappen -> verbindingen :
"nooit verbinding kiezen"
"kiezen zodra er geen netwerkverbinding aanwezig is"
"altijd mijn standaard verbinding kiezen" ?
jah, gewoon internet delen in windows (dmv sygate)
en waar moet ik dat zien, waar het rondje aange-dingest is...? host of client?
 
Host.
Op de client is dat "scherm" bij mij lichtgrijs en valt er niets in te vullen. Zoals ik 'm op de host heb staan (kiezen zodra er geen netwerkverbinding is) wordt automatisch na het opstarten van de client een verbinding gemaakt (op de client)
 
Geplaatst door gast0225
Host.
Op de client is dat "scherm" bij mij lichtgrijs en valt er niets in te vullen. Zoals ik 'm op de host heb staan (kiezen zodra er geen netwerkverbinding is) wordt automatisch na het opstarten van de client een verbinding gemaakt (op de client)
bij mij zijn ze beide lichtgrijs...kan ze beide niet bewerken zeg maar...:confused:
 
En als je nu eens een router er tussen zet zo duur zijn die dingen niet veel makkelijker en het internet word eerlijk gedeeld (e-tech € 52.50 bij norrod).
Heb ik ook bevalt prima ik deel het internet met mijn buurman we downloaden tegelijk met elk ongeveer 30 kb per sec met een 512/256 verbinding !
 
kijk eens in bijgevoegd dumpje.

(ik weet niet of 'ie goed zichtbaar is. Meestal verklein ik een screendump totdat 'ie binnen de randen van het "papier" op het scherm van Powerpoint valt, maar nu heb ik 'm alleen geplakt en bewaard als JPEG.
Als 'ie niet te lezen is, maak ik 'm wel kleiner)
 

Bijlagen

  • dump.jpg
    dump.jpg
    68,1 KB · Weergaven: 20
Geplaatst door gast0225
kijk eens in bijgevoegd dumpje.

(ik weet niet of 'ie goed zichtbaar is. Meestal verklein ik een screendump totdat 'ie binnen de randen van het "papier" op het scherm van Powerpoint valt, maar nu heb ik 'm alleen geplakt en bewaard als JPEG.
Als 'ie niet te lezen is, maak ik 'm wel kleiner)
ohwk...en dan?
 
eerlijk gezegd ben ik geen "deskundige" op het gebied van "delen". (Het werkt bij mij en daar ben ik blij om, maar waartoe alles dient wat in de diverse schermpjes zichtbaar kan worden gemaakt, zegt mij ook weinig.......)

Ik hoopte je met de dump (en met name de onderste 3 vinkjes) op een spoor te kunnen zetten / vergelijking te laten maken met jouw eigen instellingen v.w.b. de "inbelverbinding/delen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan