Host kan niet op de client, client kan wel op de host

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borgia

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Goedemiddag, het volgende doet zich voor

Hostpc kan niet via het netwerk op de clientpc. De clientpc kan wel op de hostpc.
De clientpc heeft Servicepack2, de host niet, met de ingeschakelde firewall, uitzetten helpt niet.

Hoe kan ik ervoor zorgen, nu alle instellingen goed staan voorzover ik dat kan beoordelen, dat de host zonder moeite bestanden kan plaatsten op de client?

Alle instellingen van het netwerk staan op beide pc's exact hetzelfde.

Als ik op host naar de client wil, zie ik wel de naam van de clientpc in de werkgroep maar hij zegt dat ik mogelijk niet de juiste machtigingen bezit.

Verbinding wordt overigens gemaakt via netwerkkaarten, geen router.

Heeft iemand enig idee hoe ik op de clientpc ervoor kan zorgen dat de host wél toegang heeft? Nogmaals de mappen zijn gedeeld, de juiste protocollen staan geïnstalleerd, pingen gaat prima vanaf beide pc's.

HELP :8-0:

Ik durf het bijna niet te vragen.......
Maar welke kabel gebruik jij tussen de twee computers.

gewoon zo'n netwerkkabel, een oranje :D

Het is altijd goed gegaan, maar ik heb zo'n idee dat sp2 de oorzaak is, alleen weet ik niet hoe ik het oplossen.

aangezien sp2 alleen op de client is geinstalleerd en niet op de host, dat klinkt idioot maar het is nu eenmaal zo :D

Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend doen maar volgens mij heb je een crosscable nodig voor verbinding tussen twee computers.
Maar er zullen nog wel meer lezers langs komen dus wachten we even af.;)

ik schreef zojuist het is altijd goed gegaan, altijd konden de twee pc's communiceren en kon de een bij de ander op de pc zonder restricties.

Nu gaat pingen goed van de een naar de ander en andersom
De host ziet de client

Het probleem is echter, de host krijgt geen toegang tot de clientpc, terwijl alles op de juiste manier is geconfigureerd, met de kabel heeft het dus helemaal niets te maken

Oke,
Ik geloof je.:)

Heb je al eens naar de ip nummers gekeken.
Pingen van a naar b en van B naar A wil dat.

Geplaatst door puppie
Oke,
Ik geloof je.:)

Heb je al eens naar de ip nummers gekeken.
Pingen van a naar b en van B naar A wil dat.

Lees jij wel wat ik schrijf?

het netwerk draait uitstekend, het probleem is alleen dat de host wel de client ziet maar als de host een bestand op een gedeelde bron op de client wil plaatsen komt er een melding op de host dat de host wellicht over te weinig of onvoldoende machtigingen beschikt

Natuurlijk lees ik wel.

log je op beide computers met dezelfde naam en met dezelfde rechten in.;)

Dit is de eerste regel uit jou bericht: Hostpc kan niet via het netwerk op de clientpc

Draait er buiten de standaar windows beveiliging mischien nog meer mee zoals een firewall als extra software of mischien wel een norton internet security achtig iets, als dat zo is zul je hier ook moeten aangeven dat het ip adres vd pc die toegang zoekt deze ook mag hebben, er wil hier niet altijd een popup voor verscijnen omdat de software een intern ip adres zit.

Is de optie "netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen" wel geactiveerd in de gedeelde map van de cliënt pc? (rechtermuisknop op map>delen en beveiliging)

Geplaatst door Borgia

Lees jij wel wat ik schrijf

Hmmmmm,
Ik ben bang dat de vraagsteller niet meer terug komt.

tja, frustraties kunnen soms hoog oplopen als iets niet wil lukken....

/offtopic/
Frustraties kunnen leiden tot verkeerde woorden keus, we houden het er maar op dat de starter zich schaamt voor zijn woorden keus.

Jammer want dit zijn toch wel intressante topics.
/offtopic/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan