Host voor een Mafia/crime spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetwillem

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd flink aan het hobbyen op het gebied het van sites maken,
nu lijkt het me leuk om een mafia/crime game te hosten. ik heb alleen horen zeggen dat niet alle hosts dit ondersteunen. ik geloof dat de hoster Cronjobs moet ondersteunen?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, en me er meer over kan vertellen?
zit momenteel bij one.com en bevalt erg goed. hoop dat ik zij me kunnen helpen hiermee.

Groet Willem

-- edit

Wat is uberhaupt de functie van die cronjobs in zon mafia script?

Laatst bewerkt:
een cronjob is niks anders dan een klein scriptje (dat scriptje moet je zelf invoeren) en dat wordt dan op een ingestelde tijd uitgevoerd. zo kan je dat bijvoorbeeld gebruiken om 's nachts eenmalig een scriptje uit te voeren om bijvoorbeeld je database te updaten of back-uppen. dit kan ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld mails ophalen/versturen of updates enzovoort.

het is inderdaad afhankelijk van je host of zij dit ondersteuning, ik zit bij justhost en zij ondersteunen dit wel.

bij een mafia script kan een cronjob dus gebruikt worden om scores te updaten, backups te maken, mails te versturen/ontvangen, wanneer de site dit namelijk direct zou moeten doen zou dit de server kunnen vertragen, een cronjob wordt dan ook vaak ingesteld op het tijdstip dat er weinig bezoekers zijn om de server minimaal te belasten (en zodoende de visitors/spelers niet tot last te zijn).

ik weet niet of je hier nog meer vragen over had of dat dit het enige is dat je wou weten?

Laatst bewerkt:
het is aardig, maar is zo nu en dan wel traag, dit komt omdat het een amerikaanse server is. het voordeel van justhost is dat ze unlimited data/transfer bieden, maar je moet je wel aan de fair use policy houden. daarnaast moet je niet vies zijn van veel reclame in je control panel.

p.s. mocht je daar willen registreren, gebruik de kortingscode 50OFF (in plaats van FREEDOMAIN), dan krijg je 50% korting. lees ook goed wat het allemaal is (bijvoorbeeld waar je je termijn kiest (dus per 3 maanden, per jaar etc) staan er vaak pakketten aangekruist die 10 euro kosten, maar die je misschien niet wilt.) en klik geen van de upgrades aan, deze kosten wel geld maar voegen nauwelijks wat toe.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan