Hosten van Games

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenbaan

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Ik speel veel online games, vietcong Fist Alpha of TrackMania, maar ik kan zelf niet hosten. Dit ligt aan het Ethernet-modem dat ik heb (ISDN-ADSL) en heb ooit gehoord dat je bepaalde poorten moet 'mappen' om zichtbaar te worden op het internet. Wie kan hier meer over vertellen? TNX!

Ik weet toevallig dat mijn broer begonnen is met een server-verhuur bedrijfje om tegen een kleine vergoeding spellen voor je opzet waar je dan met andere op kan spelen.

Wij deden dat vroeger ook hier thuis proberen het 1 en ander op te zetten, maar we kwamen er al snel achter dat we veels te weinig bandbreedte hadden om zoiets op te zetten.

Mocht je interesse hebben moet je maar is mailen naar cobra2k@xs4all.nl

Als je het toch zelf wilt doen, moet je even op google zoeken naar NAT(TEN). Staan vrij simpele tutorials op hoe je het precies moet aanpakken en er zijn ook al een paar programma's die dat voor je doen, maar zorg wel dat je begrijpt wat je doet, want anders maak je het inbrekers wel erg makkelijk om binnen te komen.

Volgens mij gaat het hier niet over een server opzetten, maar gewoon een spel creëren.

hosten

Idd wim,
maar het heeft ook wel met NAT te maken, als ik een server opstart bij het spel TrackMania, krijg ik de waarschuwing dat ik waarschijnlijk niet door anderen gezien kan worden 'unless you have configured your NAT'.
Voorbeeldje:
Had server opgestart (dus spel gecreeert als dat beter is) met Vietcong Fist Alpha. Vriend van mij kon de server dus wel zien, maar niet inloggen. Andersom, als hij een server opstarte kon ik wel inloggen. hij gebruikt een usb-modem.

Explane the difference plz..

:)

Nog niet opgelost :(

Als ik op het bericht reageer, wordt ie dan op nieuw actief :o hep nameluk nog geen oplossing gevonduh.

xxxjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan