hosting voor mijn blogs

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndirk

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
hi allemaal

ik heb een domein met mijndomein.nl ik betaal 30 euro per jaar.

ik heb 10 blogs en ik heb in wordpress mijn blogs gemaakt en ik wil mijn blogs gratis hosten.

mijn vraag:
kan ik met apache server mijn blogs hosten?
moet ik linux installeren voor hosten van mijn blogs?
moet ik op andere manier hosten mijn blogs?

bedankt voor uw tijd

Dat kan. Hangt er een beetje vanaf of je provider je een vast ip adres geeft of niet.

Heb je een vast IP adres dan is het een kwestie van de het A record bij mijndomein aanpassen

Heb je geen vast IP adres dan kun je bij bijv. dyndsn.org een dynamisch DNS record aanmaken. Dit koppel je dan vervolgens weer aan de DNS records bij mijndomein.

Apache heeft wel een besturingssysteem nodig om te kunnen werken, dus dit zul je wel nog moeten installeren.

blog hosten

hi allemaal

ik heb een vaste IP voor mijn internet.

ik heb 3 laptops. op een laptop heb ik linux en windows xp geinstalleerd en vaste ip.

hoe kan ik in linux of in windows xp met apache server mijn blogs hosten?

bedankt

Laatst bewerkt:
Als je Apache is ingericht kun je de blogs uploaden zoals je dat normaal gesproken ook doet bij een website

Akties uit mijn vorige post uitvoeren en portforwarding in je router instellen

Denk je ook aan een goede beveiliging, want je gaat de hosting nu zelf verzorgen

blog hosten

hi

bedankt voor uw antwoord
ik heb alles voor elkaar behalve 2 problemen:
1 - hoe kan ik de router instellen?
2 - beveiliging van een webserver is het heel moeilijk?
waar moet ik onderzoeken voor beveiliging webhosting?

bedankt john

Heel mooi. Ergens in je router kun je een optie vinden voor port forwarding. Je wilt namelijk een verbinding van buitenaf toestaan naar je server toe.

Wat je hier moet instellen is om je WAN IP adres (je vaste externe IP adres) te koppelen aan het interne vaste IP adres van je server. Dit TCP poort 80 en als je ook HTTPS gebruikt poort TCP poort 443.

Helaas is het instellen hiervan bij iedere router weer anders. Kijk even in de help functie of geef merk en type hier door. Dan kunnen we je nog wel verder helpen.

Een Linux/Apache server beveiligen weet ik ook niet precies. Misschien iemand anders hier.

Optie één simpel je hebt een goedkope dlinkrouter en je markeert je mac adress met een ipaddress

Optie twee je heb iets meer geld en je koopt een router met rode poort groene poort en oranje poort
groene poort lan
rode poort internet
oranje poort mail&webserver
LET OP hierin moet je dan wel NAT zoeken en ook
- een poort 80 http openen
- een poort 21 ftp openen
- indien mail ook de mailpoorten
- indien certificaat ook de poorten voor certificaat
- ect ect ...
en je leest volgend document en je gaat er voor

http://www.howtoforge.com/perfect-server-ubuntu-10.04-lucid-lynx-ispconfig-3

optie 4 je koopt een kleine computer met 3 poorten vb sumicom je installeert een monowall op het toestel en je hebt een router.
en je werkt zelf aan je opties

blog hosten

veel dank voor alle antwoorden

ik zal het uivoeren.

nog een vraag:
als ik host mijn website met linux ,kan iedereen mijn website bereiken?
als ik mijn computer uitzet dan de website is beschikbaar?

Je gebruikers zijn niet afhankelijk van het besturingssyteem dat jij of zij gebruiken. Dat is het mooie van internet.

Als je je server uitzet dan is je website natuurlijk ook onbereikbaar.

Je zou een lan ring kunnen gebruiken maar je verliest al dan ongeveer 2sec als hij van slaaptoestand moet komen maar opstarten is meestal geen goede optie omdat je meestal al 1 minuut nodig hebt bij al een deftig systeem vergeet vooral ook niet te zoeken op sumicom die zal je niet snel uitzetten omdat het verbruik veel te laag is.

hi

bedankt voor uw antwoord
ik heb alles voor elkaar behalve 2 problemen:
1 - hoe kan ik de router instellen?
2 - beveiliging van een webserver is het heel moeilijk?
waar moet ik onderzoeken voor beveiliging webhosting?

bedankt john

Als je je eigen zulke dingen al gaat afvragen, dan zou ik me nog maar eens achter m'n oor krabben of het uberhaupt wel zon slim is, om deze zaken zelf te gaan doen ;)

blog hosten

ja dank voor uw antwoord
de verbinding heb ik voor elkaar en het werkt. nu ik moet server beveiligen.
ik heb mijn website getest en geen problemen.
mijn excuses voor veel vragen de reden was:
het was mijn eerste keer die ik een server opzet had .

nog een keer bedankt:)

Laatst bewerkt:
Als je een serieuze blog hebt dan zou ik die niet zelf hosten met mijn thuis internet-lijntje. Tegenwoordig zijn de verbindingen erg snel enzo maar toch. Uptime en pagespeed zijn essentieel voor gebruikers en zoekmachines. Ik zie hosting als een fundament voor een huis zonder een goed fundament ben je nergens.

Met een host als hosting2go heb je al een domein en hosting voor 30 euro ofzo. Zij houden de boel up and running doen beveiliging en leveren backups wat wil je nog meer?

Verder als ik jouw vragen zo zie dan is zelf hosten echt geen aanrader..

blog hosten

hi

ik heb een linux hosting gemaakt.
met hostingtogo hoeveel database heb ik?

greoten

10 databases, voor meer informatie kijk eens op hun website: hosting2go.nl

Het was maar een suggestie ik heb zelf een aantal websites. Ooit begonnen bij hun nu omdat mijn verbruik wat groter is host ik elders bij een amerikaanse host.

Maar als ik jouw vragen zo zie:
- als ik host mijn website met linux ,kan iedereen mijn website bereiken?
- als ik mijn computer uitzet dan de website is beschikbaar?
- kan ik met apache server mijn blogs hosten?
- moet ik linux installeren voor hosten van mijn blogs?
- hoe kan ik de router instellen?
- beveiliging van een webserver is het heel moeilijk?

Vraag ik me af of je er verstandig aan doet zeker als je serieuze blogs hebt. Dit mag je negatief vinden klinken ik hou het op realistisch.

ps: En wat databases betreft je kan prima meerdere installaties van een CMS in één database hebben door gewoon de prefix te veranderen. Daarnaast hoef je geen 10 accounts (dus 10x 30 euro) bij hosting2go te nemen, je neemt er gewoon één en gebruikt subdomeinen. Dan ben je voor amper 30 euro klaar per jaar voor 10 websites en heb je er geen werk aan qua onderhoud verder hoef je niet voor stroom en hardware te betalen.

[edit] er zijn natuurlijk ook genoeg andere hosting bedrijven (die misschien nog goedkoper zijn).

Laatst bewerkt:
blog hosten

hi tutorial

als u heeft 3 of 9 website dan het is makkelijker via uw host oplossen.
als u wilt uitbereiden dan moet u een andere domein kopen.
als u website host met linux kunt u gebruiken in zaken uren.(uptime)

ik heb nooit met hardware gewerkt:
eerst ubuntu of andere soort linux installeren.
router instellen was netals eerder antwoorden gezegd en zij hadden volkomen gelijk.

Optie twee je heb iets meer geld en je koopt een router met rode poort groene poort en oranje poort
groene poort lan
rode poort internet
oranje poort mail&webserver
LET OP hierin moet je dan wel NAT zoeken en ook
- een poort 80 http openen

de beveiliging moet ik onderzoeken maar in principe jij maakt een webserver en daarna ga jij de problemen oplossen.

Apache server is helemaal geen probleem als u heeft een beetje kennis van php

u kunt hier een nieuw onderwerp maken en over beveiligng van uw server en de setup van apache server vragen.
dan uploaden uw website naar uw server.

groeten van john

Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijp je mij verkeerd, ik quote jouw vragen die jij gesteld hebt in deze topic. En daarmee stel ik dat jij de vaardigheden niet hebt en het geheel erg onderschat. Opmerkelijk dat je nu erover praat of het allemaal makkelijk is. Ik heb zelf een IT achtergrond dus ik weet wel wat er bij komt te kijken. Vandaar mijn tip met een echte host maar goed, jij bent waarschijnlijk zo'n iemand die eerst iets in praktijk moet ondervinden so be it..

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan