Hosting voor WordPress website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen,
Een kennis, die een grotere digibeet is dan ik, wil een WP-website hebben. Ik heb ook een WP website en op een gegeven moment mailde ik mijn provider dat ik hem als een automonteur beschouw die voor mij technische problemen kan oplossen en onderhoud pleegt. Neen, antwoordde hij, ik verhuur mijn werkplaats. Jij moet zelf aan je auto (lees WP) sleutelen.
Ik zoek dus een WP hosting provider die mijn en haar website in technische zin onderhoudt. Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor mijn content.
Wat raden jullie aan?
Groeten, Peter

Ik kan me goed voorstellen dat je iemand zoekt voor het technische onderhoud aan je website.
Maar waarom zou dat iemand moeten zijn die ook de hosting biedt?

Goedkope hosting vind je bij een groot aantal providers,
maar die gaan zich echt niet met jouw site bemoeien.

Dus mijn advies:
Zoek een maat die al goed met WP overweg kan. (Geen hobbyist die met jouw site gaat spelen en de zaak verkloot)
Zoek een goedkope hostingservice en geef je technische partner toegang en laat het veder aan hem over.

Overigens: waarom per sé Wordpress? Is dat het beste voor jouw doel?

Ja, dat is natuurlijk ook een optie. Maar in een geval waar ik in vast liep, was dat toch niet de oplossing.
Een zzp-er die in WP websites bouwt kon mijn technische probleem niet oplossen. Uiteindelijk heeft mijn provider dat wel gedaan, maar die liet via de opmerking dat hij alleen een 'werkplaats verhuurt' blijken daar geen gewoonte van te willen maken.

Waarom WP? Na veel onderzoek op internet naar gebruikersvriendelijke cms-en koos ik voor WP. Ik blijf amateur, maar kan er inmiddels aardig mee uit de voeten. Ik heb wel enkele keren van de diensten van een professional gebruik gemaakt om te fine-tunen en problemen op te lossen waar ik niet uit kwam.
En waar je vertrouwen in of ervaring mee hebt, raad je vaak ook aan anderen aan, niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan