Hostingkosten doorrekenen naar klant

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Beste forummers,

Het volgende vraag ik mij al enige tijd af. Ik heb mijn eigen bedrijf (o.a. webdesign) en host voor mijn klanten inmiddels meer dan 100 domeinnamen. Althans, ik laat ze gewoon hosten bij een hostingbedrijf. Zodra ik een domeinnaam moet verlengen, factureer ik dat direct door naar de klant met 8 euro administratiekosten erbij. Op de administratiekosten na maak ik hier dus ook geen winst op. Overigens, ter info, staan mijn klanten altijd als domeineigenaar geregistreerd. Ik ben slechts de eigenaar van de webruimte. Facturering gaat echter in zijn geheel naar mij toe.

Ik ben benieuwd hoe andere webdesign bedrijven dit regelen. Hosten zij ook voor hun klanten? Wordt er ook enkel administratiekosten gerekend of een vast bedrag (met winst)?

Alvast bedankt!
Justin

domein naam moet altijd ergens ingekocht..
dit laat je dus doen door een externe partij, daarnaast kun je zelf bepalen of je je eigen DNS servers wilt draaien.
voornamelijk betaald de klant voor de webruimte, die jij dus zelf aanbied. het is dus normaal om daar gewoon geld voor te vragen.
daarnaast moet je het kopen van een domein als 'inkoop' zien... je mag zelf bepalen wat je 'verkoop' prijzen zijn..
echter betaal je hier wel belasting over als bedrijf zijnde.

Ik zou zeker een meerprijs in rekening brengen.
Immers, je verricht voor je klanten een dienst waar je ook jouw tijd en energie in steekt.
Anders gezegd, naar mijn beleving ben je nu een dief van je eigen portemonnee.

Tardis

Bij veel van de webhostingbedrijven bieden ze ook reseller pakketten. Je kunt dan zelf domeinen registreren en webhosting aanbieden. Deze zijn meestal whitelabel opgezet, zodat je klant niet kan zien welk bedrijf nu echt de dienst levert.

Je koopt 1 pakket in en verdeeld dit zelf over je klanten. Het instellen en beheren hiervan is een eitje. Marge is best interessant

Bedankt voor de reacties.

Bij veel van de webhostingbedrijven bieden ze ook reseller pakketten. Je kunt dan zelf domeinen registreren en webhosting aanbieden. Deze zijn meestal whitelabel opgezet, zodat je klant niet kan zien welk bedrijf nu echt de dienst levert.

Je koopt 1 pakket in en verdeeld dit zelf over je klanten. Het instellen en beheren hiervan is een eitje. Marge is best interessant

Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik hier zeker wat mee ga doen en heb inmiddels al naar informatie gevraagd bij DeziWeb, wat op internet goed aangeprezen wordt voor zover ik heb gelezen.
Het biedt wat meer gemak (slechts 1 betaling per jaar aan de hosting, ipv 100 losse betalingen verspreid over het hele jaar) en is volgens mij financieel gezien erg rendabel. Niet dat ik mijn klanten in de maling wil nemen, maar mijn huidige marge is erg laag.

Mocht jij of iemand anders mij een goede Reseller Hosting kunnen/willen adviseren, dan hoor ik het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan