vragenvuur
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 20 nov 2007
Vragen in verband met installatie US Robotics router
201107
Wat moet ik in voeren bij de installatie van onze kabel router US Robotics (802.11g) (54Mbps) ? Type xx5462. We hebben @Home en deze ondersteunen geen installatie van de router. We gebruiken Windows XP.
In de handleiding voor de kabel router kom ik de volgende dingen tegen:
Host Name moet eerst ingevuld worden.
1)Wat is de Host name en in welke venstertje kan ik deze Host naam vinden?
Dan moet Mac Adress moet ingevuld worden. Aan de onderkant van de router staat een WAN MAC Adres en een LAN MAC Adress.
2) Welke van deze moet ik invullen of heeft ook de computer een MAC Adress?
3) Waar/hoe vind ik dan het MAC Adress van de computer?
4) Op knop “Clone MAC Adress” klikken. Wat betekent dit?
Vragen over Fixed-IP xDSL bij installatie:
Waar in mijn computer kan ik de volgende nummers/codes opzoeken? Aub stap voor stap uitleg of met behulp van print screens.
5) IP-Adress ?
6) Subnet Mask ?
7) Gateway IP Adress ?
8) DSN IP Adress ?
9) is Fixed hetzelfde als vast/statisch?
Vervolgens staat er een onderwerp over PPPoE Xdsl en wordt er in de handleiding om een User Name en een Password gevraagd die door de IPS is toegewezen.
10) Is dat dan hetzelfde computernummer ( CP…………..) en wachtwoord (“ welkom.. “) als in de welkomsbrief van @home?
11) Maximum Transmission Unit (MTU) moet op de standaard ingestelde waarde 1454 blijven staan, tenzij ISP ( @home) andere waarde aangeeft. Wie kent de MTU-waarde van @home? Zij geven geen advies.
Bedankt alvast. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.
201107
Wat moet ik in voeren bij de installatie van onze kabel router US Robotics (802.11g) (54Mbps) ? Type xx5462. We hebben @Home en deze ondersteunen geen installatie van de router. We gebruiken Windows XP.
In de handleiding voor de kabel router kom ik de volgende dingen tegen:
Host Name moet eerst ingevuld worden.
1)Wat is de Host name en in welke venstertje kan ik deze Host naam vinden?
Dan moet Mac Adress moet ingevuld worden. Aan de onderkant van de router staat een WAN MAC Adres en een LAN MAC Adress.
2) Welke van deze moet ik invullen of heeft ook de computer een MAC Adress?
3) Waar/hoe vind ik dan het MAC Adress van de computer?
4) Op knop “Clone MAC Adress” klikken. Wat betekent dit?
Vragen over Fixed-IP xDSL bij installatie:
Waar in mijn computer kan ik de volgende nummers/codes opzoeken? Aub stap voor stap uitleg of met behulp van print screens.
5) IP-Adress ?
6) Subnet Mask ?
7) Gateway IP Adress ?
8) DSN IP Adress ?
9) is Fixed hetzelfde als vast/statisch?
Vervolgens staat er een onderwerp over PPPoE Xdsl en wordt er in de handleiding om een User Name en een Password gevraagd die door de IPS is toegewezen.
10) Is dat dan hetzelfde computernummer ( CP…………..) en wachtwoord (“ welkom.. “) als in de welkomsbrief van @home?
11) Maximum Transmission Unit (MTU) moet op de standaard ingestelde waarde 1454 blijven staan, tenzij ISP ( @home) andere waarde aangeeft. Wie kent de MTU-waarde van @home? Zij geven geen advies.
Bedankt alvast. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.