Hostname, MAC Adress, IP Adress, subnet mask, gateway IP Adress, DSN IP Adress, MTU

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenvuur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Vragen in verband met installatie US Robotics router
201107

Wat moet ik in voeren bij de installatie van onze kabel router US Robotics (802.11g) (54Mbps) ? Type xx5462. We hebben @Home en deze ondersteunen geen installatie van de router. We gebruiken Windows XP.

In de handleiding voor de kabel router kom ik de volgende dingen tegen:

Host Name moet eerst ingevuld worden.
1)Wat is de Host name en in welke venstertje kan ik deze Host naam vinden?

Dan moet Mac Adress moet ingevuld worden. Aan de onderkant van de router staat een WAN MAC Adres en een LAN MAC Adress.
2) Welke van deze moet ik invullen of heeft ook de computer een MAC Adress?
3) Waar/hoe vind ik dan het MAC Adress van de computer?
4) Op knop “Clone MAC Adress” klikken. Wat betekent dit?

Vragen over Fixed-IP xDSL bij installatie:

Waar in mijn computer kan ik de volgende nummers/codes opzoeken? Aub stap voor stap uitleg of met behulp van print screens.

5) IP-Adress ?
6) Subnet Mask ?
7) Gateway IP Adress ?
8) DSN IP Adress ?
9) is Fixed hetzelfde als vast/statisch?

Vervolgens staat er een onderwerp over PPPoE Xdsl en wordt er in de handleiding om een User Name en een Password gevraagd die door de IPS is toegewezen.

10) Is dat dan hetzelfde computernummer ( CP…………..) en wachtwoord (“ welkom.. “) als in de welkomsbrief van @home?

11) Maximum Transmission Unit (MTU) moet op de standaard ingestelde waarde 1454 blijven staan, tenzij ISP ( @home) andere waarde aangeeft. Wie kent de MTU-waarde van @home? Zij geven geen advies.

Bedankt alvast. Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

Om te beginnen:

Heb je geen handleiding bij je routers? http://www.usr.com/support/5462/5462-files/5462-ug.pdf

Hostname is de naam die je van @home hebt gekregen. Als je de wizzard volgt kom je er van zelf. Macadres klonen bij @home is niet nodig.

Hostname is bij @home het belangrijkste en voor de rest hoeft er niks ingevuld te worden

In de welkomsbrief van @home staat niet het woord hostname vermeld. Wel computernaam, dat begint met CP en een aantal cijfers.
1) Is computernaam van dezelfde betekenis?
2) En als we onze vaste computer en de laptop op de router willen laten werken, moet de computernaam van de laptop dan ook exact dezelfde hostnaam (computernaam?) krijgen?
3) Waar voer ik dit in?

1) Ja die naam moet je invoeren in de router
2) Nee, elke pc op het netwerk dient een unieke naam te hebben
3) Hostname voer je in in de router. Heb je geen mogelijkheid tot een wizzard?

Wanneer ik tijd heb om de router te installeren zal ik je antwoorden erbij nemen.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan