HOSTS file lijkt niet te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb in mijn hosts file een paar verwijzingen naar 127.0.0.1 opgenomen om deze te blokkeren. Maar Internet explorer lijkt zich er niets van aan te trekken en blijft de site gewoon weergeven. Ook na een flushDNS commando, lijkt het niet te werken.
Normaal als je bv 127.0.0.1 www.google.com zou opnemen, dan zou de pagina van Google geblokkeerd zijn. Maar ik kan hem, ondanks de vermelding in HOSTS, nog gewoon bereiken.
Ook andere sites die ik daar, als test, inzet, blijven gewoon bereikbaar.

Iemand een idee? :)
 
Doe maar een schermafdruk van wat je nu hebt staan in het volgende Kladblok-venster:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Daarnaast kan in de registry de 'maplokatie' van het hosts-bestand zijn gewijzigd, zodat alles wat nu in bovengenoemde hosts-bestand staat helemaal niet wordt ingelezen.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
Blader naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
Kijk in het rechter deelvenster naar de registerwaarde Databasepath
Staat daar niet %SystemRoot%\System32\drivers\etc
(of een directe aangave van de system32\drivers\etc map onder de Windows map), dan heb je daarmee te maken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Download hier evt. een nieuw HOSTS-file en probeer het daar eens mee, tevens is daar een uitgebreide FAQ (Engels) te vinden.
 
Tijs,

De registry stond inderdaad niet standaard, maar wees naar %SystemRoot%\System32\drivers , dus geen etc erachter.
Ik heb het aangepast en nu lijkt alles te werken.
Ik heb alleen geen idee hoe het veranderd is; wellicht een restant van spyware.

In ieder geval allemaal bedankt voor de snelle reakties :thumb:
 
Buick,

Als de maplokatie is gewijzigd is dat meestal het resultaat van malware die op de computer staat/stond. Het kan dus geen kwaad om (minstens) even op spyware/trojans/etc. te gaan testen, of die momenteel op de pc aanwezig is. hier de basis-tests die we hier op het Helpmij-forum aanbevelen, maar er zijn ook speciale websites voor zoals www.nucia.eu en www.bluemedicine.be

Ik neem aan dat je een goede anti-virus op je pc hebt, dus dat gedeelte gedekt is.

Hopelijk is er verder niets aan de hand. Mocht er wel iets zijn dat je niet met die software kunt oplossen, open dan een topic in een van de 2 genoemde websites.

Fijn dat Mik's en mijn informatie je verder geholpen hebben.

Graag deze vraag verder op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan