Hotfix

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Volgens mij is dit mogelijk in verbenad met de laatste windows=xp=update van afgelopen week, iemand die hier raad op weet?
(pc /vraag is van een kennis, niet van mezelf, dus dit is alle info die ik heb)


de navolgende melding krijg ik elke keer als ik de computer aan zet :

if the Hotfix is not installed, or if you are uncertain Please select no and ask your system administrator or computer support staff for assistance.

this system appears to have the official Microsoft for the Internet Explorer Create Tex Range() vulnerability installed

Ja nee annuleren


en als ik iets uit Word bv. een briefje naar de E-mail wil knippen en plakken komt er weer een pop-up:

door de huidige beveiligingsinstellingen kunnen actnex besturingselementen op deze pagina niet worden uitgevoerd.

Deze pagina wordt mogelijk niet juist weergegeven.
 
Als het om een legaal CD gaat dan moet je bij microsoft weer opnieuw aanmelden.
 
marianneke zei:
de navolgende melding krijg ik elke keer als ik de computer aan zet :

if the Hotfix is not installed, or if you are uncertain Please select no and ask your system administrator or computer support staff for assistance.

this system appears to have the official Microsoft for the Internet Explorer Create Tex Range() vulnerability installed

Ja nee annuleren
Die melding krijg je waarschijnlijk omdat de Jscript Patch van eEye Security is geïnstalleerd (misschien als onderdeel van Hitman Pro). Die patch is inmiddels overbodig geworden dankzij WindowsUpdate. Zorg ervoor dat "eEye JScript Patch Checker" niet meer met Windows opstart en verwijder die patch daarna.

(Dit was ook één van de problemen alhier).
 
buffy zei:
Zorg ervoor dat "eEye JScript Patch Checker" niet meer met Windows opstart en verwijder die patch daarna.

En hoe kan ik dat doen, zorgen dat ie niet meer opstart?
Moet HitmanPro gedeinstalleerd of kan ik het ergens anders uitschakelen?

En het verhaal van de patches (gezina) is deels in het engels....lastig....
Is daar trouwens inderdaad een hp-printer aangesloten .

Graag even heeeel duidelijke instructies, aub.
 
Laatst bewerkt:
Patch van eEye Digital Security betreft "createTextRange()" beveiligingslek in Internet Explorer

Vanwege een groot beveiligingslek in Internet Explorer heeft Hitman Pro van eind maart tot half april 2006 een tijdelijke patch van eEye Digital Security geinstalleerd, om zo gebruikers te beschermen tegen misbruik van het lek. Microsoft heeft op 11 april een beveiligingsupdate uitgebracht waardoor de tijdelijke patch van eEye overbodig werd. Windows Update installeert automatisch de beveiligingsupdate van Microsoft waarna de eEye patch de volgende melding geeft tijdens het opstarten van de computer:

eeye.gif


U kunt dan op Ja of Yes klikken. Als u het niet zeker weet kunt u ook Hitman Pro starten die de beveiligingsupdate van Microsoft installeert en de patch van eEye verwijderd. De patch van eEye kan ook verwijderd worden via het onderdeel Software in het Configuratiescherm van Windows. Bron

Om daarna problemen met de officiele MS-patch op te lossen, download de fix: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/hp.vbs

Kelly-bestandjes installeren: Het regbestand op je bureaublad zetten, erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd. Computer wel even opnieuw opstarten. (copyright @ Ikself)

Als je AV gaat piepen, geef dan 1x toestemming, tweakjes van deze site worden als veilig beschouwd
 
Of typ eens bij uitvoeren msconfig druk op enter ga naar het tabblad opstarten en vink daar uit wat met eEye te maken heeft moest het nog verschijnen nadat je de instructies van Buffy en Gezina had gevolgd. Het kan ook staan bij start,alle programma's,opstarten Of in je register typ bij uitvoeren regedit druk op enter open het plusteken voor hkey_local_machine,software,microsoft,windows,currentversion,run en kijk daar naar de ab pictogrammen en kijk of er daar 1 staat met eEye zoja verwijder die dan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan