hotfixes en beveiligingsupdates wissen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Hallo! help mij!

Onder 'Software' (via Configuratiesherm) vindt ik veel hotfixes en beveiligings updates. Zowel voor XP en wat minder voor Internet Explorer.

Ik denk ook, dat de Service Packs veel van die patches overbodig maken, omdat die daarin in zekere zin 'bijelkaar geveegd' zijn, maar misschien denk ik fout.

De fixes nemen nogal wat ruimte, dus wil ik ze zo mogelijk wissen.

Zijn er ergens voorschriften voor welke patches je (wel of niet) wissen kan als je Service Pack 2 (lang geleden al) hebt geinstalleerd? Of zit ik mis met mijn idee over de relatie tussen patches en Service Packs?

Dank alvast voor jullie hulp, Dirk

Hallo,

Gewoon erop laten. Anders is je pc op sommige fronten niet goed gemetseld om het zo even te noemen.

Patches en fixes zijn niet meer dan bakstenen die gaten in de muur opvullen.

Of iets goed is of niet merk je zelf.
Dus als je een week of 2 geen problemen ondervindt, dan zou je de deïnstallatie-programma's van die hotfixes eraf moeten kunnen halen.

Slime manier om van die Hotfix deïnstallatie programma's af te komen is ccleaner
Installeer dat, waarbij je alleen de bovenste 2 vinkjes aan laat staan (=Snelkoppeling Bureaublad + snelkoppeling Start Menu).
Of je ook de Google toolbar wilt hebben is jouw eigen keuze (ik kies zelf dat ik 'm niet wil hebben).

Zet Intelligent scan op cookies aan (zodra CCleaner is gestart).
Voor jouw probleem alleen: Zet alles UIT in ccleaner (incl. de vinkjes in tabblad Applicaties).
Zet het vinkje bij Hotfix Deïnstallatieprogramma's AAN in tabblad Windows onder Geavanceerd
Klik op Schoonmaken.
[Er volgt een waarschuwing dat het even kan duren. Klik OK.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan