Hotmail als standaard e-mailcliënt instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bufnukkel

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Berichten
443
Hallo Allemaal,

Zou graag willen weten of het mogelijk is (en hoe het moet) om de mailto: die je in links tegenkomt naar hotmail (Windows Live) te laten verwijzen.
Als browser gebruik ik FireFox.
Ik weet dat dit bericht niet in de goede categorie staat maar deze leek me het beste. Mocht dit niet zo zijn mag het uiteraard worden verplaatst! ;)

Alvast bedankt voor de reacties.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Beste Bufnukkel,

Er bestaat geen HTML commando om de Email Client te kiezen.
Wat je wel kunt doen is het programma Windows Live Mail hier downloaden.
Bij het opstarten geef je aan dat dit programma de standaar Email client moet worden. Vanaf dan opent elke link met mailto: in Windows Live Mail (speciaal voor hotmail).

Groeten :)
 
Ik zocht daar laatst ook naar maar bij mij (internet explorer) kan ik het instellen bij extra/internetopties en dan programma's mischien staat er ook wel zoiets bij jouw?

Mvg
 
Bedankt voor je antwoord maar ik wil het liefst wel gewoon via de browser blijven werken en mijn berichten blijven zien (in m'n inbox en de verzonden).
Wordt dat hiermee ook automatisch bijgewerkt? :D
 
Ik zocht daar laatst ook naar maar bij mij (internet explorer) kan ik het instellen bij extra/internetopties en dan programma's mischien staat er ook wel zoiets bij jouw?

Mvg
Hmmm... Die optie heb ik nog nooit gezien in FireFox. Ik denk trouwens ook dat dat alleen werkt voor offline programma's zoals Windows Live Mail, Outlook Express, enz.

Je kunt overigens, nadat je dit programma hebt geinstalleerd, nog steeds je email online kijken in de browser, maar als je op een link klikt wordt je doorgestuurd naar dit programma ;).

Groeten.
 
ik bedoel zegmaar dat ik heb ingesteld als ik bijvoorbeeld op een site van een bedrijf zit en dan naar contact ga en dan daar op de email klik dat die pagina met emailadres automatisch in windows live mail komt.

mvg
 
Het is helaas niet mogelijk om automatisch door te gaan naar een browser, dus dit kan helaas niet.
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Erg jammer dat het niet kan. :(
Weet iemand dan misschien hoe ik de links in Windows Live Messenger standaard met Firefox ipv InternetExplorer open?

Alvast bedankt!:thumb:
 
- Start in dat geval FireFox op
- Kies Tools
- In het tabblad Main kies je voor "Check now". Als er een Ja / Nee vraag vraag komt, kies dan voor Ja.

Mocht er geen Ja / Nee vraag komen maar een Ok vraag, dan zit het standaard in Messenger ingebakken dat de links in Internet Explorer openen. Dit gebeurt wel eens bij Microsoft.
 
Bedankt voor je antwoord en alle moeite! :D
Heb de Nederlandse versie van FireFox maar snap wat je bedoelde.
FireFox is al als de standaard browser ingesteld dus het zal wel weer zo'n monopolyachtig iets van Microsoft zijn inderdaad.

Zal het probleem op opgelost zetten!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan