hotmail gehackt of virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal,

ik zat gister op mijn hotmail en toen zag ik dat bij verzonden items op 17-3 een stuk of 20 van dezelfde mails waren weggestuurd naar accounts die ik niet ken. Ik heb ondertussen al mijn wachtwoord veranderd.
Weet iemand wat dit is? En zo ja hoe ik kan zorgen dat er geen atomatische mails meer van mijn hotmail worden gestuurd naar mensen die ik niet ken?

Alvast bedankt,
Drioras

De eerste en belangrijkste stap heb je al gezet; je wachtwoord wijzigen. :thumb:

Dat is in ieder geval geen hack.. Gewoon een kwestie van een keer je e-mail adres geven op een
verkeerde website. Deze verstuurd vervolgens spam namens jouw e-mail adres. Van de e-mail
adressen die niet bestaan krijg jij dan een mailtje binnen!

De eerste en belangrijkste stap heb je al gezet; je wachtwoord wijzigen.

Als er een keylogger op staat, helpt het niet echt om je ww te wijzigen, scannen voor virussen/spyware is de eerste stap lijkt me.

Dat is in ieder geval geen hack.. Gewoon een kwestie van een keer je e-mail adres geven op een
verkeerde website. Deze verstuurd vervolgens spam namens jouw e-mail adres. Van de e-mail
adressen die niet bestaan krijg jij dan een mailtje binnen!

De laatste tijd blijken ze het echt te versturen via de mailbox zelf, anders zou deze nooit bij verzonden items moeten staan.

De laatste tijd blijken ze het echt te versturen via de mailbox zelf, anders zou deze nooit bij verzonden items moeten staan.

Ja, dus heeft de poster zijn hotmail adres + hotmail wachtwoord vast wel ergens achtergelaten op een andere site, bijvoorbeeld bij inschrijving op een site. Ik heb een webshop en ik denk dat minstens de helft zich registreert met z'n hotmail login en wachtwoord.

MSN hacken is niet mogelijk of in ieder geval zeer moeilijk.

Ja, dus heeft de poster zijn hotmail adres + hotmail wachtwoord vast wel ergens achtergelaten op een andere site, bijvoorbeeld bij inschrijving op een site. Ik heb een webshop en ik denk dat minstens de helft zich registreert met z'n hotmail login en wachtwoord.

MSN hacken is niet mogelijk of in ieder geval zeer moeilijk.

Oh zo, bedoel je, ik dacht dat je zon smtp tooltje bedoelde waarmee je elk willekeurig emailadres kan faken ... dezelfde gegevens als je email gebruiken op website(s) is geen goed idee, TS.

Als je zo'n smtp tool zou gebruiken komt de mail niet bij je verzonden items te staan :).

Ik was me er niet van bewust dat het om de Verzonden Items ging.. Mijn vriendin heeft het ook een tijdje gehad, maar bij haar stonden er altijd Postmaster berichten in haar inbox, van e-mail adressen die niet meer bestonden..

Tip zoals ik het deed, zelfde probleem: Verwijder alle mails, verander wachtwoord, verwijder alle verzonden items, her-installeer Windows Live Mail.

Suc6

Tip zoals ik het deed, zelfde probleem: Verwijder alle mails, verander wachtwoord, verwijder alle verzonden items, her-installeer Windows Live Mail.

Suc6

Bedankt voor de snelle reacties allemaal :)

Maar hoe her-instaleer ik Windows live mail? Ik gebruik altijd www.hotmail.com om mijn mail te lezen:confused:

Bedankt voor de snelle reacties allemaal :)

Maar hoe her-instaleer ik Windows live mail? Ik gebruik altijd www.hotmail.com om mijn mail te lezen:confused:
Dan hoeft het in dat geval niet, zou wel ff je internet geschiedenis enzo opschonen. Je weet nooit wat er allemaal in gaat zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan