Hotmail of GMail

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Ik heb nu een email adres bij Hotmail. Alleen begin ik me steeds meer af te vragen, welke is nu beter, Hotmail of GMail. BIj GMail heb ik ook een email adres, als backup. Wat zijn de voor- en nadelen van Hotmail en GMail? Welke zou jou kiezen? Ik zit erg te twijfelen of ik zal overstappen.

Gmail heeft meer opslag (was toch zo) en mails worden automatische geëncrypteerd en gecomprimeerd als beveiliging en om ruimte te besparen. via Gmail en een programmatje kan je je Gmail adres ook gebruiken als virtuele backupschijf (ik weet niet meer hoe dat programmatje noemt ...)

met je Hotmail adres kan je dan ook wel weer inloggen in msn en wlm (windows live messenger)

Voordeel van Gmail is je krijgt zeg 4 Gb.
Niet genoeg? Nog 4 gb.
Bestanden die je daarop zet blijven bewaart bij een Crash(nee,niet die)
Doe ik ook,belangrijke zaken,zet ik daarop.

Hallo,

Bij hotmail groeit je space mee met wat je nodig hebt je begint bij 10 of meer GB

Gmail is ook veel sneller, zeker de webmail.

Gmail is met alle email-clients binnen te halen via POP3 of IMAP, Hotmail lang niet met alle.

Met Gmail kun je grotere bijlages versturen.

Dus.....

Daarentegen: Gmail (google eigenlijk) scant al je email op wat erinstaat (automatisch). Daar past hij de reclame op aan. Dit doet hotmail (microsoft) dan weer niet.
Overigens heeft hotmail al lange tijd een grote (wellicht zelfs groter dan gmail) inbox.

Veel sites blokkeren Hotmail ook, waardoor je van hen geen mails ontvangt. Volgens mij kun je voor GMail iets aanvragen, zodat je ook kunt inloggen op msn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan