Hotmail openen in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo,

Ik wil graag mijn hotmail (@live.nl) openen in Outlook 2007. Het gaat mis bij de servers.
Ik heb het zo staan:

Server voor inkomende email: pop3.live.com
Server voor uitgaande email: smtp.live.com

Het gaat mis bij de server voor inkomende email. Ik kan dus niet eens emailtjes ontvangen.
Kan iemand mij helpen?

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb direct-adsl van KPN.

Alvast bedankt :thumb:

Dat kan sinds enige tijd alleen nog maar met een betaald Hotmail account. De gratis versie ondersteunt geen POP3 meer. Incredimail kan het overigens wel en ook met Thunderbird schijnt die mogelijkheid er wel te zijn.

Dat kan sinds enige tijd alleen nog maar met een betaald Hotmail account. De gratis versie ondersteunt geen POP3 meer. Incredimail kan het overigens wel en ook met Thunderbird schijnt die mogelijkheid er wel te zijn.

Dit is onzin ;)
Mijn broertje heeft namelijk ook zijn hotmail in Outlook. En die heeft echt geen betaalde hotmail :p

Klopt, oudere versies werken inderdaad nog wel.
Die van mij doet het ook nog. Had ik er even bij moeten zeggen.
Voor de rest geen onzin.

Voor dat je voortaan zo reageert even zelf onderzoek doen en niet van persoonlijke ervaringen uitgaan.
Lees ook dit even:
http://webwereld.nl/nieuws/5815/e-maildienst-hotmail-niet-langer-geheel-gratis.html

En dan met name dit:

Nu nog is het zonder betaling mogelijk om POP-mail van andere accounts automatisch te laten doorsturen naar het Hotmail-adres. Dat gaat veranderen.

Voor POP/Forwarding zal met ingang van 16 juli 32 euro per jaar moeten worden betaald.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik wil graag mijn hotmail (@live.nl) openen in Outlook 2007. Het gaat mis bij de servers.
Ik heb het zo staan:

Server voor inkomende email: pop3.live.com
Server voor uitgaande email: smtp.live.com

Het gaat mis bij de server voor inkomende email. Ik kan dus niet eens emailtjes ontvangen.
Kan iemand mij helpen?

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik heb direct-adsl van KPN.

Alvast bedankt :thumb:

Ik had gisteren ook een live-account aangemaakt, en in eerste instantie maakte een soort wizard "als vanzelf" een koppeling met Outlook. Maar daar was ik niet zo blij mee, want de live-mail ging daardoor naar een aparte postbus. Dus heb ik dat account - waar ik verder niks aan kon instellen - er af geknikkerd, en een gewoon POP3-account in Outlook gemaakt, met de volgende instellingen:

* Server inkomende mail: pop3.live.com
* Server uitgaande mail: smtp.live.com
* Als gebruikersnaam mijn live-email-adres
* Geavanceerde instellingen.
- Aanvinken dat voor de server voor uitgaande mail (SMTP) verificatie vereist is.
- Kiesen: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail.
- Inkomende mail (POP3) via poort 995, en aanvinken dat een versleutelde verbinding (SSL) vereist is.
- Uitgaande mail (SMTP) via poort 587, en bij type versleutelde verbinding heb ik "automatisch" gekozen.

Vraag niet waarom precies, want ik heb van alles geprobeerd voor ik de boel aan de praat had. Maar nu werkt het wel.

Truus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan