hotmail ophalen op andere manier als outlook of www.hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2003
ik heb een hotmail adres voor mijn werk en ik kan het niet berijken omdat het op de server pc hotmail en msn geblokkeerd is maar dit email account is heel belangerijk is er nog een andere manier om bij mijn hotmail te komen groetjes

Dat je die adressen niet kunt bereiken zal niet zonder reden zijn. Als je kunt aantonen dat het belangrijk is (voor het werk uiteraard) zullen ze je vast wel een oplossing aanbieden.

Met MailwasherPro en OutlookExpress kun je erbij komen.

Vergeet niet die punt en komma af en toe in te drukken...

Geplaatst door jorijntjuh
ik heb een hotmail adres voor mijn werk en ik kan het niet berijken omdat het op de server pc hotmail en msn geblokkeerd is maar dit email account is heel belangerijk is er nog een andere manier om bij mijn hotmail te komen groetjes

Zoals Tibor al zegt. Dat doen ze niet zonder reden.
Bij ons op de zaak is het nu ook afgeschermd. Bij ons is het al een voorrecht om internet te hebben (daar zijn wél trucjes voor).
Maar ik begrijp heel goed dat ze hotmail etc afschermen. Ondanks de goede beveiligingen kan je op deze manier wel heel makkelijk een virus op het netwerk krijgen... Bij ons zijn op intranet ook discussies geweest over het blokken van webmails. Ik kan me de aktie van de beheerder heel goed voorstellen..

Oja, bij welk bedrijf werk je dat je een hotmail account MOET hebben? Dacht dat tegenwoordig de meeste bedrijven toch wel een @bedrijfsnaam.nl emailadres hebben...

[edit]
Heb je al over de mogelijke gevolgen gedacht als het netwerk plat gaat en jij daar de veroorzaker van bent?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Stigter
Ondanks de goede beveiligingen kan je op deze manier wel heel makkelijk een virus op het netwerk krijgen...
Hotmail scant standaard toch alle mails op beestjes? :confused:

een "koudje" is zo opgepikt toch?

En zelfs goed beveiligde bedrijven (spreek nu dus uit ervaring) kunnen wel eens een probleempjes hebben..

Via de emailserver kunnen ze toch bestandjes die ze niet vertrouwen eruit pikken.. (tenminste, zo werkt het bij ons) als je rechtstreeks naar webmail gaat kan de server deze niet meer onderscheppen.

Denk ook eens dat er nog zo'n 700*gebruikers op het netwerk zitten en je begrijpt waarom ze het afschermen..

* = niet overdreven..

Geplaatst door ojan

Hotmail scant standaard toch alle mails op beestjes? :confused:

Klopt maar als je een mail krijgt met een zogenaamd in the wild virus (virus wat nog niet ontdekt is) dan is er grote kans dat 1 van de eerste "grote" netwerken waar het virus terecht komt Hotmail is. Dit komt omdat tegenwoordig de virussen zich verspreiden via (o.a.) de contactpersonen en aangezien er heeeeel veel mensen zijn die een hotmail adres hebben zal een virus gouw in het hotmail-netwerk komen.

En als de systeembeheerder bij het bedrijf bij jou zijn werk goed doet dan kan niemand op geen enkele wijze op hotmail komen zonder dat hij er van af weet. Dus ga maar eens met hem/haar of de directie daarover praten zodat het misschien toch mag of er een andere oplossing komt.

En o ja nog iets. Je zult er wel niets om geven en er zal ook wel niets van komen maar ik geloof dat het officieel gezien niet eens geoorlooft is om een hotmail-account zakelijk te gebruiken (in ieder geval de gratis variant niet).

De groeten,
Mark

in ieder geval voor de tips maar ik heb het er bij neergelegt vooral omdat ik geen zin heb om het netwerk te slopen dus heb ik wanadoo genomen groetjes

DAt is ook een manier om toch webmail te kijken (of je moet deze wel via bijv. outlook of lotus notes kunnen bekijken)

Indien je het toch via webmail doet heb je nog steeds kans dat er ooit iets fout gaat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan