Hotmail Spam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Ik krijg de laatste tijd belachelijk veel spam, het meeste beland in mijn ongewenste mail folder maar ook een heleboel niet.
Elke dag krijg ik wel zon 100 mailtjes in mijn ongewenste map en om het uur verschijnt er wel 1 in mijn postvak. Deze markeer ik als ongewenst en/of phising bericht maar ze blijven altijd terug komen.
Als ik bij de afzender kijk staat er altijd een maf email adres zoals ghjfa@fkghj.fdf.com

Wat kan ik hier tegen doen?

Prima, probeer maar te laten onderscheppen.
Deze verzenders worden ook steeds slimmer en maken het steeds moeilijker onderschept te worden.

Er is maar 1 echte oplossing: "laat je mailadres niet overal achter!".
Als er dan ook om een mailadres gevraagd wordt, maak dan bij je Provider een Alias aan.
Als daar na verloop van tijd te veel Spam op binnenkomt, verwijder je dat mailadres.

Maar een echte oplossing is er niet.
Je zal kritisch moeten zijn bij het invullen van een mailadres.

Probeer eens je wachtwoord te veranderen. Eens kijken wat dat oplevert. (vermindering van spam wellicht) En wat zoefff zei is ook zo.

Spam van anderen afkomstig heeft niks met je wachtwoord te maken.
Daar bereik je dus niks mee.

Alleen als er SPAM door je eigen emailaccount is verzonden kan dat effect hebben.
Dan staat er dus een kopie in je eigen verzonden items.

In andere gevallen lijkt het alleen maar alsof het van jou afkomstig is, maar schijn bedriegt.
Alleen je accountnaam is dan gebruikt als verzendnaam.
Dat is iets anders dan de verzender.

Nogmaals wees zuinig opo mailaccounts die je wilt behouden en meld je niet overal met je mailadres aan.
Vooral als iets gratis is!

Laatst bewerkt:
Dus ik kan hier verder niks tegen doen?
Ik sta bij een heleboel dingen ingeschreven met dit emailadres maar geen enkele spam die ik krijg heeft daarmee te maken. Het zijn voornamelijk aanbiedingen voor produkten waar ik niks mee heb en de mails zijn nog in slecht engels ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan