Hotmail totaal aantal berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Is er een manier om het totaal aantal berichten te zien in mijn Hotmail-account (dus inclusief alle submappen)?

Ik maak gebruik van een "@live.com"-adres en Outlook 2013.

Klikken op het account (dus niet Postvak in het van account) in het mappenvenster aan de linkerkant, en dan Eigenschappen opvragen.
Zal dan mogelijk direct in beeld staan of anders eerst klikken op Mapgrootte, en dan is het aantal Items het aantal berichten (verstuurd en ontvangen bij elkaar opgeteld).

Tijs.

Het is mij alleen gelukt de berichtgrootten weer te geven:

outlook.PNG

Ik krijg tevens de optie Eigenschappen opvragen niet te zien:

outlook2.png

Wat nu? :confused:

Je hebt gelijk: Om de een of andere reden zie je het aantal items (dan) niet.

Wat ik gedaan heb en wat werkt is het volgende:
Je klikt weer op de account-naam zelf in het mappenvenster.
Je activeert tabblad Map, en je klikt op Nieuwe zoekmap
Je klikt (helemaal onderaan) op "Een aangepaste zoekmap maken"
Klik op OK (oftewel: Voeg geen criteria toe).
Je krijgt de vraag het een naam te geven, kies (bijv.) als naam: Totalen van alle berichten
Je krijgt een waarschuwing dat je helemaal geen criteria hebt toegepast. Klik op Ja.

Klik op de zoekmap dan zie je (zodra die klaar is, duurt zeker enige tijd, getallen zullen oplopen tijdens het proces!) links onder hoeveel Items er in staan. Outlook gaat namelijk dan alle berichten in die zoekmap zetten.

Bij mij (ik heb caching niet aan staan in Outlook) duurde het minstens 25 minuten voordat Outlook zover was om mij het correcte aantal Items te vertellen. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe snel je Internet-verbinding is (bij mij: 120mbit/s download, 20mbit/s upload), hoeveel items er totaal in jouw mailbox staan (bij mij ging het om iets minder dan 4000 mails/items) etc.

Kijk (voor de zekerheid) dan even door de inhoud van de zoekmap en kijk of je (ook) je afspraken er ziet staan, want die wil je natuurlijk niet meetellen, alleen de e-mails.

Als je de informatie daarna niet meer nodig hebt, dan kun je de zoekmap verwijderen (rechtsklik op de zoekmap en kies "Map verwijderen". De mails zelf blijven dan gewoon staan (wordt je ook gemeld).
[Maak niet de fout om te kiezen voor "Alles verwijderen", want dat wist de hele inhoud van je mailbox. Kies dus echt "Map verwijderen".]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide informatie, het is gelukt! Kreeg de uitkomst (5.489 items) al na enkele seconden omdat alle berichten lokaal waren opgeslagen.

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Je bent vergeten de vraag de status opgelost te geven. Doe dat nog even.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan