Hotmail: Voledig map met mails rechtstreeks naar tekstbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

petcir

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Goedendag,

Ik zit in een situatie dat ik correspondentie van jarenlang 'moet' overhandigen aan mijn advocaat. Ik ben begonnen met elke mail afzonderlijk te openen en via 'knip&plak' de boel overzet naar een tekstbestand. Iets zegt me dat dit veel handiger moet kunnen.

Is er een mogelijkheid om de inhoud van een submap in een keer te exporteren o.i.d. naar een tekstbestand (incl. tekst, afzender, datum en tijd etc)?

Zo niet, is er een mogelijkheid anders om alle mails op te slaan (veel mails hebben dezelfde naam) zodat ik de mail desnoods op een usb stick kan zetten, maar wel op een overzichtelijke manier en 'doorzoekbaar' a.d.h.v. steekwoorden?

Ik hoor graag

ps. ik heb een account bij Hotmail.com en gebruik hiervoor de webversie, en de desktopversie van Mozilla thunderbird. Alle betreffende mail staat al in een eigen submap

Begrijp niet hoe dat dezelfde naam kan zijn. Een e-mail heeft toch meerdere > Eigenschappen zoals Van-Adressen van afzender-Naam-Aan-Verzonden op etc. dan kun je sorteren.

Met Verkenner/explorer kun je iedere e-mail met één klik inzien (voorbeeldvenster).

Laatst bewerkt:
Hai Senso,

Waarschijnlijk druk ik me onhandig uit. Als ik de mails opsla ergens op een schijf oid, dan krijgen ze daar de bestandsnaam van de onderwerpregel. Dan ontstaat er dus "Mail over helpmij", en daaronder "Re: Mail over helpmij", gevolgd door "Re: Mail over helpmij(1)"

Ik wil vooral er 1 groot tekstbestand van maken waarin makkelijk gezocht kan worden wat er is gezegd over onderwerp X, en wanneer er iets is gezegd over onderwerp Y. Ik kan dat in mijn eigen mailprogramma, maar wil een ander ook de mogelijkheid geven om te zoeken naar relevante zaken...

Onderwerp is wel de bestandsnaam dan. Maar goed, honderden e-mails in één tekstbestand zetten lijkt mij teveel van het goede. Zou het niet weten.

Kijk hier even naar.

Laatst bewerkt:
Hai Senso,

Ik heb even gekeken en lijkt er oke uit te zien. Echter heb ik outlook niet op mijn prive pc, en op mijn werk kan ik mijn Hotmail inlezen, echter heb ik daar niet de rechten om privesoftware te installeren...

Kan er verder niet zinnigs over zeggen. Heb geen Outlook/Thunderbird. Natuurlijk wel geïnteresseerd hoe je dit uiteindelijk gaat doen. Er zijn wel mensen op dit forum die veel meer ervaring met mail e.d. hebben. Wacht nog even wat antwoorden af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan