Hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hoi

Weet iemand hoe ik mijn hotmail adres in outlook instel..

Tnx:thumb:

Extra -> E-mailaccounts -> "Een nieuwe e-mailaccount toevoegen" aanvinken -> Volgende -> "HTTP" aanvinken -> Volgende -> je Hotmailgegevens invullen -> Voltooien.

Geplaatst door DENNIS90
Wat moet ik bij sever in vullen en bij smpt sever.
Als je het hotmail adres invuld, wordt dat volgens mij vanzelf ingevuld.
Bij Outlook Express wel tenminste.

via outlook gaat niet, alleen via outlook express

Met MS Outlook 2002 gaat dat prima hoor. Gewoon aanvinken dat je een HTTP-e-mailaccount wilt toevoegen, dan bij "HTTP-e-mailprovider" kiezen voor Hotmail. De juiste servergegevens worden dan automatisch ingevuld.

Misschien is dit anders bij oudere versies van MS Outlook?

Geplaatst door buffy
Met MS Outlook 2002 gaat dat prima hoor. Gewoon aanvinken dat je een HTTP-e-mailaccount wilt toevoegen, dan bij "HTTP-e-mailprovider" kiezen voor Hotmail. De juiste servergegevens worden dan automatisch ingevuld.

Misschien is dit anders bij oudere versies van MS Outlook?

Bij 2000 gaat dit helaas niet inderdaad

Kijk even via je website Hotmail account bij de helptekst voor POP3.
Daar staan de gegevens die je zoekt.

<I>MSN Hotmail:

Veelvoorkomende problemen bij het gebruik van POP-accounts
In de volgende gevallen treden er mogelijk problemen met je POP-account op:

Je hebt geen abonnementaccount

Het ophalen van POP-e-mail is nu alleen mogelijk als je een abonnement hebt op MSN Extra Opslagruimte of MSN Internet Service.</I>

Ofwel: je kunt Hoitmail niet meer zomaar als POP3 server gebruiken, daar heb je een abonnement voor nodig.

De oplossing van M@rio heb ik niet getest, maar lijkt me werkbaar: in Outlook wordt je verbonden met de webmail. Het onder de weinig mededeelzame link 'klik' (kunnen we nu niet eens gewoon normaal en aardig doen tegen elkaar?) is een webpagina die wel info geeft hoe je in Outlook je hotmail-mail kunt bekijken.

Besef echter dat je dan nog steeds Hotmail benadert als webmail, niet als pop3 account. Het enige dat je doet is een snelkoppeling maken naar je webmail.

Misschien kun je beter eens kijken bij andere leveranciers van gratis email, en in je huidige hotmail account een doorverwijzing (forward msg) maken naar een wel via POP3 benader adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan