hotmail

• Onderwerp starter Onderwerp starter okeee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

okeee

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
Als ik met hotmail bezig ben, start er meteen een msn icoon op. Hoe kan ik dit weghalen?

Dat icoontje heb je weer nodig als je met het contactlijstje werkt en chat.
Zelf heb ik een beetje onorthodoxe manier om dat icoontje een poosje om zeep te helpen.
Ik ga naar de programma map van MSN messenger en zet achter de exe=======
Zodra ik het weer wil gebruiken haal ik ze weg.
Netjes is het niet maar het werkt wel. Ben je tenminste van dat Halma-ding af.

Ik wil wel msn gebruiken, maar als ik het zelf opstart. Dus als ik met hotmail bezig ben, hoef ik die icoon niet te zien. Hoe kan je die weghouden?

Als je zelf op wilt starten moet je in Outlook Express je instellingen wijzigen en ook in MSN zelf.

Hoe bedoel je trouwens 'Hotmail gebruiken'?
Ik start die altijd via de adresbalk door het adres in te typen. Dan heb je nergens last van.
Start je het via Start dan komt die pion van msn messenger er vanzelf bij.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Dat icoontje heb je weer nodig als je met het contactlijstje werkt en chat.
Zelf heb ik een beetje onorthodoxe manier om dat icoontje een poosje om zeep te helpen.
Ik ga naar de programma map van MSN messenger en zet achter de exe=======
Zodra ik het weer wil gebruiken haal ik ze weg.
Netjes is het niet maar het werkt wel. Ben je tenminste van dat Halma-ding af.
Netjes is het niet
Als het maar werkt, wel heel slim bedacht.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Ik start die altijd via de adresbalk door het adres in te typen.
Hij bedoelt precies zoals je dat ook doet volgens bovenstaande, volgens mij.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Als ik met Hotmail werk heb ik dat stomme Halma-ding niet dus ik denk dat okeee inlogt via start.
Kan me vergissen. Dan heb ik misschien nog ergens een instelling veranderd.
Misschien door wat je achter .exe geplaatst hebt?
Ja, de Webmail van Microsoft (via je browser naar Hotmail) koppelt direct aan Msn, Microsoft hé.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Als je zelf op wilt starten moet je in Outlook Express je instellingen wijzigen en ook in MSN zelf.

Ik start die altijd via de adresbalk door het adres in te typen. Dan heb je nergens last van.
Start je het via Start dan komt die pion van msn messenger er vanzelf bij.
Precies, door het adres in te tikken, en dan komt meteen dat icoon erbij.

NIET als je doet wat ik hierboven beschreef.
Even ====== achter die exe zetten van msn messenger.
Dan kun je gewoon in hotmail maar die icoon voor dat kleine schermpje met je contacten blijft weg.

Geplaatst door Elisa
NIET als je doet wat ik hierboven beschreef.
Even ====== achter die exe zetten van msn messenger.
Dan kun je gewoon in hotmail maar die icoon voor dat kleine schermpje met je contacten blijft weg.
Elisa, mag ik je wat vragen?
Weet je wat men verstaat onder: "Het meegeven van argumenten/parameters bij het uitvoeren v.e. uitvoerbaar programma"

Met andere woorden: Zou je de volledige syntax hier willen plaatsen en vanuit welke environment je dat moet uitvoeren? Ik betwijfel namelijk ten zeerste of al die 'gelijk aan'-tekens een geldig argument/parameter is. Misschien ben ik wel te voorbarig door het eerst niet zelf uit te proberen.

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Dennis, het werkt, of je er nu aaaaaa, nuuullllllllllllll of alleen een z neer zet.
Allereerst voor de duidelijkheid: Ik heb weliswaar nog niet uitgeprobeerd, maar dat hoef ik ook niet te doen, omdat dergelijke argumenten niet in dat uitvoerbaar programma zitten verweven. Dus, dat zal totaal tot geen enig effect gaan resulteren, het wordt simpelweg genegeerd. Er gebeurt er dan verder niets, maar het uitvoerbaar programma gaat zijn weg verder vervolgen.
Geplaatst door Elisa

Het gaat er om dat msnmessenger of hoe het er precies staat niet gevonden kan worden.
En ik vroeg je nog om de syntax. Je kunt dit ook niet aan mij geven, omdat je niet eens weet waar het programma zich bevindt.

Dennis.

PS. Ik zal even kijken. Heb ooit geprobeerd met als argument een e-mail adres, maar dat wordt gewoon genegeerd. Met Windows-Explorer kun je wel een url als argument meegeven. En zo ook met veel executables.

EDIT: Geen mogelijkheid om het weg te krijgen. Kijk straks wel verder, ga nu afloggen.

Laatst bewerkt:
Kom me nou niet met moeilijke toestanden aan zoals Syntax! Ik ben een mens van de praktijk.
Maar lieve Elisa, ik kan toch niet vantevoren weten dat je een pragmatisch mens bent? Geweldig van jou dat je op een empirische wijze dat stomme Halma ding(zo noem je dat ding zelf) weet te elimineren.

Dat pragmatische aanpak heeft wel een nadeel, want je kunt mij niet uitleggen waarom het bij mij niet doet. Ik heb versie 7.0 en dat heb jij niet. Maar jou kennende heb je wel overal een oplossing voor. Ik ben benieuwd......

Dennis.

PS. Welk woord zou ik dan anders moeten gebruiken dan syntax?

Geplaatst door Elisa
Dennis, als jij, welk exe bestand dan ook, voorziet van een lettertje meer of minder, waar dan ook in de bestandsnaam dan doet dit programma niets meer omdat het niet kan worden gevonden. Dat heeft dus niets met versie 6.0.2 of 7 te maken.
Beste Elisa, dat weet ik ook wel. Daarom heb ik dat natuurlijk ook niet gedaan. Waarom dacht je dan dat ik dat deed?
Geplaatst door Elisa

Op het moment heb ik die ===== even weggehaald en zie, daar is het contactlijstje. (dat irritante, stomme pionnetje) Zo af en toe heb je het wel eens nodig.
Ik vind het echt geweldig dat je dat ontdekt hebt. :thumb: :thumb: :thumb: Maar dat kan ook door het sysoc.inf bestand(plus wat entries in de registry te wijzigen) te modificeren. Eigenlijk is de door jou uitgewerkte oplossing voornamelijk voor de topic starter bedoeld, want ik hoef dat *****Halma ding niet per sé kwijt te raken(maar in ieder geval bedankt dat je dat ook voor mij gedaan hebt)
Geplaatst door Elisa

PS. Welk woord zou ik dan anders moeten gebruiken dan syntax?
Het lijkt me dat er voor syntax echt wel een ander woord bestaat, zo niet dan wel een omschrijving.
Ik weet dat wel, maar wilde even van jezelf weten. syntax=de juiste schrijfwijze.
afkomstig uit de taalkunde : syntaxis, semantiek en pragmatiek. De eerste vertelt hoe iets correct moet worden opgeschreven, de spelling zeg maar, de 2e gaat om de betekenis van wat je opschrijft en de 3e of aan de hand van de 1e en de 2e een bepaalde conclusie kan worden getrokken. In feite 'praten' we ook met de computer zijn eigen taal.
Geplaatst door Elisa

Je zoekt de oplossing gewoon in een TE moeilijke hoek.
Vind je?

Dennis.

Geplaatst door Elisa
Ik heb niet de indruk dat topicstarter iets heeft aan deze berichten. Ik verwijder de mijne daarom.
Goede raad is duur, waarom zou je dat moeten doen? Jouw idee is zeker goed bruikbaar.

Dennis.

PS. Of bedoel je misschien mijn eigen berichten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan