Hotmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Is het mogelijk mijn hotmail account te open met een mail programma zoals outlook expres ?

GRATIS

Gr. Bertrik

Volgens mij wel. Ik heb op hotmail dit gevonden:
Een POP3-server gebruiken om uw Windows Live Hotmail-account toe te voegen aan Outlook Express
  1. Klik in Outlook Express op het menu Extra en vervolgens op Accounts.
  2. Klik op Toevoegen en klik vervolgens op E-mail.
  3. Typ uw naam en klik op Volgende.
  4. Typ uw e-mailadres van Windows Live Hotmail en klik op Volgende.
  5. Geef de volgende gegevens op en klik op Volgende.
  6. Klik in het vak Het servertype voor inkomende e-mail is een op POP3.
  7. Ga naar het vak Server voor inkomende e-mail (POP3, IMAP of HTTP) en typ pop3.live.com.
  8. Ga naar het vak Server voor uitgaande e-mail (SMTP) en typ smtp.live.com.
  9. Typ de accountnaam en het wachtwoord voor uw Windows Live Hotmail-account. Schakel het selectievakje Wachtwoord onthouden alleen in als u de enige persoon bent die toegang heeft tot de computer. Zorg dat het selectievakje Aanmelden met beveiligd-wachtwoordverificatie niet is ingeschakeld.
  10. Klik op Volgende en klik daarna op Voltooien.
  11. Klik in het venster Internetaccounts op het tabblad E-mail, klik op het Windows Live Hotmail-account dat u heeft toegevoegd en klik vervolgens op Eigenschappen.
  12. Klik op het tabblad Geavanceerd, voer onder Poortnummers van de server de volgende informatie in en klik vervolgens op OK:
  13. Ga naar het vak Inkomende e-mail (POP3) en typ 995.
  14. Ga naar het vak Uitgaande e-mail (SMTP) en typ 25.
  15. Schakel onder Uitgaande e-mail (SMTP) en Inkomende e-mail (POP3) de selectievakjes Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig in.
  16. Klik op Sluiten.

Sinds enkele jaren worden gratis Hotmail accounts niet meer POP 3 ondersteunt.
Sommige oude accounts werken nog wel om de één of andere duistere reden. Echter zijn er programma's die het nog wel kunnen. Voorbeelden hiervan zijn Thunderbird en Incredimail.
Bij Incredimail hoef je niks bijzonders te doen en alleen aan te geven dat hem om een Hotmail account gaat en bij Thunderbird heb je een hier een handleiding:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295469

Succes,

T

POP3/SMTP werkt ook bij gratis accounts.

Tijs.

Even nagekeken en ik loop inderdaad achter:

Een lange tijd is het niet mogelijk geweest voor Hotmail-gebruikers om de berichten via POP3 op te halen vanuit een e-mailprogramma naar keuze, waardoor Hotmail niet meer via de website hoeft te worden gelezen als webmail. Tegenwoordig is dat echter wel op alle manieren mogelijk.

Bron: Wikipedia

Excuus voor mijn bericht !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan