Hotspot maken met PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Ik heb laatst een Ipod Touch aangeschaft en zou hier graag mee op het draadloze netwerk kunnen. Helaas hebben wij alleen bedraad internet. Om nou voor 1 apparaat een geheel nieuwe router te kopen had ik een ander idee.

Mijn Pc is aangesloten via een Ethernet-kabel. Ik weet dat het mogelijk is om bij een laptop een eigen hotspot te maken als je ook een draadloze netwerk kaart hebt (signaal Ethernet in en dan via Wi-Fi uit). Is dit ook mogelijk voor mijn PC? Ik heb zelf geen draadloze netwerkkaart in mijn pc maar voldoet een externe netwerkkaart ook?

Alvast bedankt voor de moeite!

Elandlord

EDIT: Zou iemand ook een linkje willen plaatsen naar een (goedkope) goede usb netwerkkaart?

Laatst bewerkt:
Ik heb windows 7 en het is me zostraks gelukt met de laptop, maar die staat niet de hele dag aan. Mijn computer daarentegen wel en ik zou dus gebruik maken van een externe netwerkkaart (zon usb stickje waarmee je wi-fi kunt ontvangen). Kun je mij vertellen of dit hetzelfde zal zijn?

Trouwens een makkelijker voorbeeld: klik
Dank voor je antwoord!

Laatst bewerkt:
Ja sorry, ik had maar rap naar een handleiding gezocht :) .
Zolang die pc dan Windows 7 heeft en de USB adaptor redelijk nieuw is zou het wel kunnen gaan

Heb nog wat gegoogled maar was vrij weinig over te vinden. Ik ga morgen naar de winkel en dan vraag ik het daar nog even.

Bedankt!

Stickje gekocht en het werkt. Het is het goedkoopste stickje dat ik zo' n beetje kon vinden dus denk dat het met elke wel mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan