Hotspot? Ubuntu o.i.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan741

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2012
Berichten
29
Hallo,
Wij hebben thuis een bedraad netwerk, maar voor de mobiele apparaten is het vaak ook makkelijk om een draadloos netwerk te hebben. Nu heb ik gehoord dat een computer als een 'hotspot' kan functioneren, maar hier wordt vaak gesproken over bepaalde software voor windows. Ik heb echter nog een oude computer over, met een (oude) wifi-kaart, welke ik hier graag voor zou gebruiken. Hier zit echter geen harde schijf meer in, dus zit er ook geen besturingssysteem op. Wel heb ik een aantal usb-sticks, en een ubuntu- en lubuntu cd, dus dit is geen probleem. Ik heb dus niet veel ervaring hier mee, en zou graag een aantal tips horen over hoe ik dit het beste aan kan pakken en welke software, liefst gratis, ik nodig heb hier bij.
Alvast bedankt.
 
heb je effectief alleen een bedraad netwerk? Je modem/router voor de internet toegang heeft dus geen wifi? Wat jij van plan bent, zou ik niet echt adviseren, waarom?
- een pc is toch een grotere stroomverbruiker dan de huidige draadloze access points/routers
- de meeste draadloze routers bevatten ook meerdere lan-poorten (meestal 4 à 5 bij de consumentenversies)
- lubuntu is inderdaad wel geschikt voor oudere systemen, maar blijft dit ook zo? Ik ben een tijdje aan het experimenteren geweest met Ubuntu tot een recente update ook teveel bleek voor mijn "oude" pc.
 
bedankt voor je snelle reactie,
-klopt, na wat rekenwerk gister, zie ik dit ook in
-ik heb hier naar gezocht, en ik zit nu te denken over de volgende: http://www.google.nl/products/catal...a=X&ei=oeVhUMDzEsiw0QXdgoGgAw&ved=0CGAQ8wIwAA, waarna ik de routerfunctie uit moet zetten.Ik vraag me wel af of ik een router met wifi ook makkelijk uit kan zetten met een knopje o.i.d., dus niet via software. Anders zit ik nu te denken over een stekker die in het stopcontact kan, en een lankabel, zodat deze het draadloos maakt, maar deze zijn wel veel duurder.