Hotspot voor op de camping

Status
Niet open voor verdere reacties.

kojen18

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2014
Hallo,

Op de camping loop ik vaak tegen het probleem aan dat het signaal van het netwerk te zwak is of dat ik maar met één apparaat tegelijk kan inloggen. Nu wil ik het signaal van de camping opvangen, en vervolgens mijn eigen netwerkje maken. Ik wil dit zo maken dat mijn eigen netwerk bij de camping is ingelogd, en ik zelf tegelijkertijd met meerdere apparaten met mijn netwerk kan verbinden. Ik heb op internet gelezen dat een wifi-dongle in combinatie met de Alfa Network R36 zou kunnen werken, maar de prijs van de R36 ligt mij voor die paar weken per jaar toch te hoog.

Mijn vraag is nu of het mogelijk is om de wifi-dongle in de link via usb te koppelen met de router in de andere link. Als het zou kunnen, zo dat ik maar één keer op het netwerk van de camping in hoef te loggen.
Wifi-dongle: http://www.dx.com/p/alfa-1200mw-802-11b-g-long-range-54mbps-usb-2-0-wifi-wireless-network-adapter-w-antenna-silver-72139#.U4NoKijWi5I
Router: http://www.dx.com/p/5-in-1-3g-wireless-usb-hotspot-router-w-1950mah-power-charger-white-black-223643#.U4N4RyjWi5J

Is het ook mogelijk om de antenne aan de wifi-dongle (5 dBi) los te schroeven en te vervangen door een richtantenne van 10 dBi, of moet dit dan ook een 5 dBi antenne zijn?

Groeten,
Koen

Laatst bewerkt:
Hoi,
Is het bij een range extender dan ook mogelijk om met één code (zo'n code die je op de camping koopt) in te loggen, zo dat ik met meerdere apparaten tegelijk kan internetten?

dat ligt eraan hoe het netwerk beveiligt is, als het netwerk alleen beveiligd is met wpa/wpa2-personal dan kun je met meerdere apparaten tegelijk internet gebruiken.

Oke, bedankt.

Als de camping dus een open netwerk heeft, waarbij ik eerst naar een inlogpagina wordt doorgestuurd (waar ik moet inloggen met mijn gekochte gebruikersnaam en wachtwoord), zal ik bij een extender dus gewoon moeten inloggen zoals ik dat normaal ook doe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan