• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

houdige tijdwaarde invoegen die meeloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
hoe kan ik een tijd neerzetten die met het systeem mee loopt en dus constant vernieuwd

Ik denk dat jij dit bedoelt:

=nu() geeft de huidige datum en tijd.

Deze wordt elke keer vervest als er iets wordt gewijzigd in het bestand.

tijd die meeloopt, maar nu voolgend probleem

heb de tijd werkend gekregen
maar nu loopt de berekening ook gelijk mee
de productie van het hout is bijvoorbeeld 66 en in het magazijn liggen er 200 en ik heb er 450 nodig
das berekening 1#
=som(450-200)/66/24 en dan moet je natuurlijk in de celeigenschappen zeggen dat het tijd is

die heb ik goed
maar nu wil ik uitrekenen hoe laat ik klaar ben met de productie

dan zou ik dus 1# + de TIJD DIE MEE LOOPT
Maar nu komt het probleem de productietijd, (VAN HET PRODUCT) loopt nu ook mee
moet ik dan gewoon nu() gebruiken maar dan heeft die tijd die mee loopt ook geen nut meer:(

Als ik de tijd weghaal die mee loop en de formule verander naar
=som(450-200)/66/24+nu() wordt elke keer als ik iets verander in het sheet de goede datum ingevoerd
maar dit is de som voor bijvoordeeld het hout en hoe lang het duurt totdat we klaar zijn met productie
die kan ik ook voor de klei en het ijzer en natuurlijk voor graan (IK BEN MET HET SPEL TRAVIAN BEZIG EN BEN WAT AAN HET PROBEREN, ALS EEN 2e UITLEG)
voer ik dat door, dan lukt het,

maar dan heb ik nog een vraagje bijvoorbeeld klei heeft zijn productie al gehaald en heb ik genoeg van maar de tijd klopt nu niet meer want hij zegt nu dat hij een uurtje eerder al klaar was.

hoe kan ik er voor zorgen dat als bijvoorbeeld de tijd die de productie er over doet om iets te maken in de min valt niet uitgerekend wordt

Laatst bewerkt:
Blackhawknl,

Waarom blijf je niet in je eigen vraag? Daar wilde je een eindtijd, dus start + productie = eind. Ik snap je reactie hier voor geen meter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan