• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hover Button

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Ik heb op internet gevonden hoe je bij een userform een mooie hover button kan maken, echter zou ik dit ook op mijn werkblad willen maken maar dan lukt het niet en zijn de afbeeldingen heel vaag.

Iemand een idee of een oplossing?

Bijlagen

Je gebruikt een Vorm (Shape) voor op het werkblad.
Die objecten hebben geen Mouse_ events.

Gebruik een ActiveX Image object.
Die heeft dat wel:
Image1_MouseDown
Image1_MouseOver
Image1_MouseUp

Maar ik denk niet dat het daarmee zoals in het Userform zal gaan werken.

Laatst bewerkt:
Leuk gedaan :thumb:

Bedankt voor je oplossing :thumb:

Echter ik heb geprobeerd het na te maken omdat op mijn werkblad 4 knoppen moeten komen maar ik krijg het niet voor elkaar

Wat doe ik fout?

Bijlagen

Er klopt van alles niet :-)

Je hebt de namen van de imgOn en imgOff objecten voor de tweede knop verandert naar ImageOn2 en ImageOff2, dan moet je de mouse events ook zo noemen. Bovendien heb je de knoppen verkeerd om benoemd, de Hover moet donker blauw zijn en de nonhover wit. Verder is het onlogisch om een OK knop een naam te geven met Cancel erin.

Linksom of Rechtsom en ondertussen van alles geprobeerd te hebben krijg ik het niet helemaal lekker voor elkaar.

Ik snap niet wat ik fout doe

In bijlage een voorbeeld van hoe het ongeveer moet worden, ik krijg alles niet netjes uitgelijnd omdat 1 van de 2 ineens niet meer zichtbaar is ??

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De crux zit hem in een veelvoud aan dingen:

1. Alle objecten een begrijpelijke naam geven
  2. Die objecten in de juiste volgorde plaatsen in het object selectievenster
  3. Dan in het VBA venster zorgen voor de juiste events
Zie bijlage.

Bijlagen

Bedankt, ik heb in vraag 7 het bestand hoe ik het zelf voor elkaar had.

Hoe kan ik de btnCancelNonHover en de btnCancelHover weer beide te zien krijgen, want nu verdwijnt steeds 1 van de 2

En ik krijg de macro niet werkend, het comando Application.Run "SafeAllOpenFiles" geeft een foutmelding bij mij
Ook een andere opdracht krijg ik niet voor elkaar in mijn geval een userform openen

Daarnaast is het niet mogelijk om de knop te klikken omdat het vakje grijs wordt en er verder niks gebeurt

Laatst bewerkt:
Die hele module Module2 kan je wegdoen, dat is een kladblok.

Voeg dit toe aan de Sheet1 module:

Code:
Private Sub CancelOn_MouseDown(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
    MsgBox "Cancel klik"
End Sub

Private Sub OkOn_MouseUp(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
    MsgBox "OK klik"
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan