"Hover" link achtergrond achtergrond??

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hoi,
Ik ben bezig een website te maken en heb in CSS verschillende regels voor tekst, achtergrond, etc. So far, so good, maar ..... nu kom ik bij de hyperlinks, die heb ik als volgt:
- gewone links: a:link --> een kleur en dan opvolgend de "visited", "hover" en "active"
- voor de navigatie (de tabel heb ik dan navi genoemd): #navi a:link --> een (andere) kleur en dan opvolgend de "visited", "hover" en "active"

Dat gaat allemaal ook nog leuk, maar eigenlijk wil ik de gewone links bij "hover" een backgroundcolor meegeven en daar gaat het dan mis, want dan doet ie dat bij de navi links ook!!!!
Dus hij maakt wel onderscheidt tussen link en #navi link bij kleuren, fonts, etc. maar een achtergrond neemt ie automatisch meer voor alles!

Hoi Motower,

Zou je de css code kunnen plaatsen? dan kunnen we zien waar het fout zou kunnen gaan.

dank.

Het is net gelukt, ik kreeg ineens een idee. De link heb ik "gewoon" en de links met een # heb ik een achtergrond. Moet alleen nog kijken of het in alle browsers werkt ....

Het is nu als volgt:

a:link {
text-decoration: none;
color: #999;
}
a:visited {
color: #999;
}
a:hover {
color: #000;
}
a:active {
}
#hl a:link {
padding: 3px;
background-color: #E5E5E5;
}
#hl a:visited {
}
#hl a:hover {
background-color: #E8D6D1;
}

Even voor de goede orde # wordt gebruikt om elementen met een bepaald id aan te roepen. Je mag een id maar een keer per pagina gebruiken. Als je met je CSS meerdere elementen per pagina wilt aanspreken dan kun je class gebruiken, die je vervolgens met een . aanroept. .hl in dit geval dus.

Oh!
Ik heb dan nu een tabel het id hl gegeven, maar ik begrijp van je dat dat eigenlijk niet goed is (het werkt wel!).

Hoe wordt het dan?

Als er maar één element per pagina is met dat id is daar niets mis mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan