HP 15-g092nd windows 8 na 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi , ik ben bezig met de laptop na Windows 7 te zetten alles werkt zover behalve de LAN kaart en een PCI en weet niet welke software ik daar voor nodig hebt.

Model HP 15-g092nd
Produckt nr G7G26EA

Weet iemand waar ik deze software kan downloaden

Groetjes en heel veel dank voor de mensen hier op het forum :love::love::love::love::love:

Nathalie

Educated guess (ik ga hier uit van Windows 7 64-bit):
LAN: deze
Wifi(+Bluetooth): deze

Geen zekerheid, natuurlijk. :D

Tijs.

Hoi, bedankt voor jullie antwoorden, probleem is op de HP site ik kan daar mijn laptop niet vinden met die nummers :( Model HP 15-g092nd Produckt nr G7G26EA
automatische detectie vind de laptop niet :(

De wifi , LAN ( bedankt voor de software dnties ) , Bluetooth doen het de webcam is in de lijst te zien dat die zal werken, de beeldkaart is de Radeon 8210 , de USB 3.0 deze software komt van de AMD website af dus alles werkt zover behalve 1 PCI-apparaat zal niet weten wat dit moet zijn.

Het is Windows 7 64 bits die geïnstalleerd is

Groetjes

Nathalie

Laatst bewerkt:
Ik had inderdaad ook het probleem dat ik jouw laptop niet terug kon vinden op de site van HP. Heb je wel geprobeerd om op je serienummer te zoeken, danwel de automatische detectie? Misschien dat dat wel iets oplevert...

We zullen zelf moeten uitzoeken wat dat ene PCI apparaat is:

Dubbelklik op dat PCI apparaat in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details en kies Hardware ID's uit het keuzemenu.
De VEN code en de DEV code die je dan vindt (4 karakters per code) kun je hier invullen bij resp. "Vendor search" en "Device search" en daarna klikken op Search rechts naast "Device search".

We horen het wel.

Tijs.

Als ik die code ( 10ec ) indrukt krijg ik dit :rolleyes: :o

Vendor Id Vendor Name

0x10EC Realtek Semiconductor Corp te zien hoop dat ik de goede code hebt opgegeven.

Heel veel dank voor jullie hulp, office , virusscanner , wifi , enz werken allemaal weer Windows 8 is echt niets :shocked: :shocked:

Groetjes

Nathalie

Je moet ook de DEV waarde invullen.

Hier kunnen we nu niets mee.

Tijs.

DEV is 5229 weet zelf niet wat ik er mee aan moet :confused:

groetjes en bedankt voor u hulp

VEN en DEV id vallen samen in het volgende apparaat:
0x5229 Realtek PCIE CardReader 0x10EC Realtek Semiconductor Corp

Oftewel de cardreader.

Mogelijk is deze driver-software van Realtek de goede voor jou (de bovenste in de tabel is (ook) voor Windows 7).

Tijs.

Hoi Hoi , sorry kon gisteren niet meer reageren plicht riep. maar het is gelukt bedankt voor jullie hulp :love: :thumb: :love:
Zonder jullie was het nooit gelukt

Heel veel dank :thumb: :thumb:

Groetjes :love:

Nathalie

wifi voor de laptop

Hoi Hoi , sorry kon gisteren niet meer reageren plicht riep. maar het is gelukt bedankt voor jullie hulp :love: :thumb: :love:
Zonder jullie was het nooit gelukt

Heel veel dank :thumb: :thumb:

Groetjes :love:

Nathalie

ik ben ook bezig deze laptop om te zetten naar windows 7, maar waar heb je de driver voor het wifi vandaan dat is nog het enige wat niet werkt.

groetjes:

louis

@louishuis: En wat houdt jou tegen om via de methode die hierboven is uitgelegd uit te zoeken welke wifi adapter er precies in jouw laptop zit?
Bovendien staat er al een wifi driver gelinkt (voor windows 7 64-bit) in posting #3.

Tijs.

als ik de link in posting 3 volg werkt deze niet, en als ik via de methode die hierboven is uitgelegd kijk zie ik niets staan.
dus vandaar mijn vraag.

Louis

Nogmaals dezelfde uitleg, maar dan even wat anders:
Hier staat een mooie handleiding hoe je, o.b.v. de Hardware-ID (ook wel PCIID genoemd), kunt achterhalen wat een bepaalde onbekende component is (merk + type) door de onderdelen van diens Hardware-ID in te voeren op een website.
Een snelle, alternatieve manier om Apparaatbeheer te starten is, overigens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Een snelle, alternatieve manier om Systeeminformatie te starten is, overigens: [Windows-toets]r toetscombinatie -> msinfo32.exe

En verder werkt wifi (+ bluetooth) download-link prima (nogmaals getest), dus geen idee wat er aan jouw kant fout gaat daaromtrent. Probeer bijv. een andere webbrowser.

Tijs.

Laatst bewerkt:
tijs,
kan jij mij je e-mail adres even sturen, ik wou je nog iets vragen i.v.m de bios van de laptop.

gr. louis

Ik doe niets via e-mail.
Stel desnoods een aparte vraag in de bios sectie.

Tijs.

misschien weet je het zo ook wel, ik moest eerst de bios zo instellen dat ik hem kon opstarten vanaf de dvd of usb en dat hij ook windows 7 kon installeren.
als ik dan een maal windows 7 heb geinstalleerd word de laptop super traag om op het buroblad te komen als dat eenmaal gebeurd is ik wil hem opnieuw opstarten blijf hij na het scherm met welkom hangen in een zwart scherm met alleen de cursor, als ik hem dan gewoon uitdruk en weer opstart gaat het allemaal prima totdat ik hem weer opnieuw opstart dan gewoon weer hetzelfde ritueel.
terwijl er een ssd schijf inzit, wat kan dat wezen moet ik nog iets in de bios instellen?

gr. Louis

Ik heb geen idee. Stel die vraag in de windows 7 sectie, want is (m.i.) niet bios-gerelateerd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan