Hp 2115 All-in-one problemen met cartridges

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4NN3K3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn hp 2115. Nadat ik mijn zwarte cartridge heb laten hervullen doet mijn printer vreemd. Hij geeft aan dat ik de cartridges moet verwijderen en checken. Als ik dat gedaan heb dan geeft hij weer precies hetzelfde aan (dus: remove and check cartridges). Ik heb het ook al geprobeerd met nieuwe cartridges, maar het probleem blijft. Heel af en toe geeft hij daarna aan dat hij wil uitlijnen, maar wanneer ik dan op "enter" druk om 'm uit te laten lijnen dan lijnt hij niet uit. En wanneer ik de printer dan afsluit en weer aanzet, krijg ik weer de melding dat ik de cartridges moet verwijderen en checken.
Ik heb ook al de netvoeding een tijdje eraf gehaald en het daarna weer geprobeerd... maar tevergeefs.
Kortom... hij doet 't niet meer :(

Heeft iemand dezelfde soort problemen gehad en wel een oplossing kunnen vinden? Dan zou ik het graag willen weten, anders ben ik toch echt genoodzaakt een nieuwe te komen :S

Alvast bedankt!

Groetjes Hanneke

Laatst bewerkt:
Bij sommigge printers van o.a. HP hebben de cardriges een 'geheugen' of slaat de besturingssoftware de type van de cardrige op... dit om bijvullen te voorkomen en dat ze dus zelf meer verkopen... wat je kan doen is de melding negeren... of je besturingssoftware opnieuw installeren... (dit hoeft niet zekerweten te werken)

Even wat extra informatie voor het cardrige bijvullen:
Bijvullen van een cardrige is niet schadelijk voor een printer en hoeft verder geen problemen te geven. In nederland word zelfs beter bijgevuld dan in andere landen, dit omdat inkt per cardrige verschilt en wij voor ieder type een andere inkt hebben... in veel andere landen word één soort inkt erin gedaan waardoor er dus een kleurafwijking is van orginele cardriges.
Conclusie: cardriges bijvullen is in Nederland net zo goed als een nieuwe kopen... en het scheelt wel lekker in de portemonee!

Dankje voor je reactie!

... wat je kan doen is de melding negeren... of je besturingssoftware opnieuw installeren... (dit hoeft niet zekerweten te werken)

Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, alleen zonder positief resultaat. Weet je hoe iok de melding zou kunnen negeren? Want ik heb al geprobeerd om op alle knopjes te drukken, alleen geeft hij dan "busy" aan. en valt er niets mee te doen. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan