hp 2540p elitebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

theovankeeken

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Beste,

Ik heb een Elitebook 2540p met een opgeladen accu start hij soms niet op.
Links onderin (indicator) gaat dan wit / oranje knipperen.
Soms start hij wel gelijk op soms niet...

Zodra ik hem aan de stroom leg en de accu er in en uit haal dan werkt hij weer.
Stroomkabel kan ik er dan gelijk afhalen en alles werkt weer naar behoren.
Ik denk zelf dat het iets met spanning te maken heeft..

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn?

Als de laptop ouder is dan 3 jaar is de kans groot (heel groot zelfs) dat de batterij niet meer (goed) oplaadt.
Gewoon altijd aan de stroomkabel gebruiken, of anders een nieuwe batterij kopen, maar die zijn vaak knap duur.

ik heb er net een compatible accu voor gekocht (nieuw) en daar doet hij het dus ook bij... kan het aan de platte batterij liggen in de laptop? (cmos batterijtje?

Als de cmos batterij op is zet de bios zich zelf op de datum van fabricage en verschijnt er een bericht dat de bios ingesteld moet worden.

Hallo

Dit :

"Links onderin (indicator) gaat dan wit / oranje knipperen."

Zijn de symptomen van een slechte/verkeerde communicatie tussen de batterij en de laptop.

Vervuilde kontakten tussen de laptop en de batterij kunnen deze symptomen veroorzaken.

Probeer eens of een paar keer de batterij in/uitpluggen helpt... (uiteraard met uitgeschakelde laptop).

Jammerlijk genoeg vermeld je geen duidelijke reden waarom je een nieuwe batterij hebt aangeschaft....

Mocht de oude batterij kortgesloten/defekt zijn geweest ???? , en desondanks nog langere tijd zijn gebruikt , kan deze uiteraard de oplaadelektronika in de laptop laten sneuvelen.

Dit herstellen vereist een complete demontage van de laptop , en een meer dan rudimentaire kennis van elektronika....

Peter

Beste, Theo,
Het probleem snel wit/oranje zit hem in een defecte bios chip.
Wij kunnen dit eventueel voor je oplossen.

Groet,
Ivan

Beste Theo,

De EEPROM van de bios (dit is een kleine chip van 4MB of 8MB) zal vervangen moeten worden.
Op deze EEPROM staat de volledige bios, alsmede het serienummer en andere data over de machine opgeslagen.

Deze zal uit je laptop gehaald worden, de data via een programmer opgeslagen, en op een nieuwe chip worden geprogrammeerd.
Hiervoor hoeft er niet aan de laptop te worden gesoldeerd.

Totaal ben je hier voor €30,- kwijt.

Groet,
Ivan
Laptopspot.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan