HP 3070A Netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

DYMO47

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2012
Beste forum lezer/es.

Het volgende probleem doet zich voor N.L.
Dat we drie weken terug een netwerkprinter hebben gekocht, geinstalleerd, op de toen werkende draadloze router, dat was geen probleem het werkte direct draadloos.
Nu hebben we een andere router van het merk sitecom ook draadloos,(het huisnetwerk werkt oké, ook draadloos) en u raad het al met geen mogelijkheid is de printer op die draadloze sitecom router in te stellen.
De printer geeft steeds problemen met netwerk niet gevonden, eerst met usb-kabel en later zonder usb-kabel geprobeerd, maar krijg het niet werkend,
ook het IP adres handmatig ingevoerd werkt niet, ik weet het niet meer, kan de printer ook in de fabrieksinstellingen terug gezet worden, dus het pintergeheugen helemaal leeg, dit staat niet in de manual n.l.
Misschien is hier iemand die ooit hetzelfde probleem heeft gehad, en mij met een paar tips kan helpen...

Alvast mijn dank...

Met een vriendelijke groet,

Wim.

Laatst bewerkt:
sorry hoor was niet de bedoeling om afte kraken
maar was de tip

Laatst bewerkt:
Ik vroeg juist om een paar tips, niet om de boel af te kraken, dat is zo makkelijk...

Juist... daar is niemand mee geholpen. Hoe heb je hem de eerste keer aangsloten (setup totdat netwerk ok is)?
Dat zou je nogmaals moeten kunnen doen.

Heb je je nieuwe netwerk op de zelfde manier ingericht als het oude? Ik bedoel, heb je het zelfde IP adres bereik gebruikt als eerder, of de default Modem instellingen? Als die anders zijn dan je oude instellingen heb je op laptop en pc die instellingen allemaal moeten aanpassen.
Zo niet dan zou je hebben moeten volstaan met de WPA code invoeren.

Je hele printer resetten naar fabrieksinstellingen weet ik niet (stroom er 10 min af en dan weer aan al geprobeerd?) maar de Wifi instellingen resetten staat wel in de manual:
Druk op de Wireless knop totdat het Wirelss menu zichtbaar wordt,
In het menu kies Settings
In het Settings menu, kies Restore Defaults,
Bevestig je keuze.

Dit zou je netwerk instellingen moeten resetten, en kun je opnieuw proberen.
Hoop dat het helpt, anders zoeken we verder!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie....

Het netwerk is op dezelfde wijze ingericht.
Setup diverse malen geprobeerd met de cd die erbij gegeven word, de aanbevelingen die dan op het scherm komen op verschillende manieren uitgevoerd,
maar steeds kan het netwerk niet vinden, het blauwe wifi-lampje blijft knipperen, het IP-adres van de printer opgezocht dit handmatig ingesteld, als antwoord kan het netwerk niet vinden.
Het resetten van diversen apparaten kan je doen door de spanning eraf te halen, dan de resetknop indrukken en gelijk de spanning eropzetten, dat heb ik met de printer ook geprobeerd, spanning eraf, dan de spanning er weer op en gelijk de aan/uit knop ingedrukt houden geen resultaat, de settings heb ik ook geprobeerd, geen resultaat, de printer blijft weigeren.
Ik zie iets over het hoofd, maar wat, ik geef niet snel op, maar nu zie ik het ff niet meer.

Groet Wim

Laatst bewerkt:
Wim, weet je zeker dat alle apparaten in het zelfde subnet staan, bv 192.168.1.x (waar 1< x <255)?
Hoe ver staat je printer van de Wifi-zender (het modem/de router dus)?

Heb je misschien op de sitecom (welk type?) een firewall of heb je een bereik uitgeschakeld?
Zijn er meer wifi netwerken in je omgeving actief (en wordt jouw printer niet weggedrukt door een sterkere zender)?

Ja dat weet ik zeker, het hele netwerk wat ik heb ingericht werkt perfect.
Maar op de eerste router die ik gebruikte was alles schoon natuurlijk, en werkt gelijk perfect.
Router en printer staan 3 meter bij elkaar vandaan.
In de sitecom is niets veranderd, wel heb ik eerst geprobeerd de printer te dwingen het IP-adres te gebruiken wat de printer gebruikt, geen resultaat.
De sitecom is een 300N X3 WL-342, en de firewall heb ik ook uitgeschakeld gehad, ook een ander kanaal geselecteerd geen resultaat.
Zoals je ziet ben ik al stevig bezig geweest, maar met die andere router werkte het direct, dus het werkt wel, het is niet defect ofzo.
Kan je zeggen zet die andere router maar weer in het netwerk, maar dat is al een oudje, deze is wat sneller, en de firmware is meer van deze tijd.
Nog even dit, met de usb kabel tussen printer en pc geen probleem.

Laatst bewerkt:
Verders blijft het angstvallig stil...
Ik dacht hier zitten veel techneuten, valt een beetje tegen.
Over een andere boeg gooien maar denk ik.
Data recovery draaien dan maar, dan is het probleem denk ik wel opgelost.
Toch wel vreemd dat het zo moet, maar ja, een andere oplossing weet ik zo niet....
Voorlopig maar even mijn dank met het meedenken......

Laatst bewerkt:
Sitecom Router en wireless Printing

Ik heb een Sitecom router 300N en mijn HP all-in-one verliest regelmatig de netwerk verbinding. De enig remedie voor mij is de router te resetten via de webportal.
Heb nu net een andere tip gevonden:
groet Pieter

The printer firmware automatically takes the printer off the wireless network if it detects there are no other PC(s)/devices online (for example, if all the other PCs have shut down). The software bug in the printer firmware is that when a PC boots up and comes back onto the wireless network, the printer firmware seems to be unable to detect that event and is unable to bring the printer back onto the wireless network. I am assuming a simple home network consisting of one or more PCs wirelessly connected to a router and the printer also connected onto that network wirelessly through the same router.

Here is the fix:

1. Get printer back online (pull power on router, then printer, then PCs; then plug back in router, then printer, then PCs).

2. Using web browser, go to 192.168.0.101 (the printer).

3. Select Networking tab, then Connections_Wireless, then Advanced.

4. At bottom of the "advanced" page, put a check mark into the 3rd of the 3 checkboxes under the "Compatibility" heading. The text beside that checkbox is "In an adhoc network act connected even when others are not present". Then click on "Apply".

5. Close the web brower and you are done. The printer will now never take itself off the wireless network but the power saving features still remain operational.

Verders blijft het angstvallig stil...
Ik dacht hier zitten veel techneuten, valt een beetje tegen.
Heb je toch je techneut gevonden!

M.i. zie je dit verkeerd. Er zitten hier een heleboel mensen die beroepsmatig of door interesse een brede kennis hebben en vaak heel veel weten van een (of meer) bepaald onderwerp, en daar anderen mee proberen te helpen.
Maar je moet maar net degene treffen die de zelfde hardware heeft als jij, EN dezelfde situatie, EN tegen het zelfde probleem aan is gelopen EN daar een oplossing voor heeft gevonden. Hou je denk ik niet veel mensen over.

En dat kan ook een tijdje duren.

Wil je een snelle en hopelijk goede oplossing dan kun je beter een betaalde helpdesk/service kiezen...

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelf opgelost.
Wat heb ik gedaan, eerst het hp programma geheel verwijderd, opnieuw win7 opgestart, daarna de rest sleutel in regedit verwijderd, daarna weer opnieuw win7 opgestart, de software volgens het boekje geinstalleerd
en direct werken, probleem opgelost, dit hele lijntje kan afgesloten worden, wat dat betrefd ben ik toch de beste techneut :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan