HP 550 doet helemaal niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robins

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hallo!

Mijn HP550 is er mee opgehouden.
Als je de laptop aanzet doet ie helemaal niks meer.
Geen lichtje, geen geluidje, geen teken van leven...

Iemand een idee om dit te verhelpen?

Ik hoor het graag.

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, maar het zou kunnen zijn dat de voeding kapot is. Ook kan er iets anders kapot zijn (moederboerd).

Is er niet iemand in de buurt met een soortgelijke laptop/voeding, dan kun je dat uitsluiten.

Haal de batterij er eens uit en gebruik alleen netstroom en kijk wat ie dan doet. Doet ie het dan wel, dan is de batterij kapot.
Doet ie het dan nog steeds niet, probeer dan een stroomadapter van een collega/vriend. Let er wel op dat dat dan de zelfde aansluiting, voltage en amperage is.
Doet de laptop het dan wel, dan is het de stroomadapter die vervangen moet worden. Doet de laptop het dan ook niet dan vrees ik dat ie naar siliconheaven is vertrokken.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik beschik over een universele adapter dus ik zal een HP adapter kopen om te testen of ie het dan wel doet en of ie het anders misschien wel zonder batterij doet.

Mocht dit niet het geval zijn, ligt het dan aan het moederbord?

Bedankt voor jullie reacties!
Ik beschik over een universele adapter dus ik zal een HP adapter kopen om te testen of ie het dan wel doet en of ie het anders misschien wel zonder batterij doet.

Mocht dit niet het geval zijn, ligt het dan aan het moederbord?

Tja, daar bij een laptop zo ongeveer alles compact en geïntegreerd is op het moederbord is de kans groot dat het iets op het moederbord is. Garantie zal er wel niet meer op zitten. Vaak zijn reparaties van een laptop bijna even duur als een hele nieuwe laptop.
Maar laten we eerst maar eens kijken wat een andere adapter doet. Kunt u overigens niet een adapter lenen, want zo'n nieuwe is niet goedkoop. Of aan een PC-winkel in de buurt even vragen of ze de laptop aan hun adapter willen hangen, of zo iets.

Ik heb gisteren inderdaad een lader gevonden welke hetzelfde is.
Hier heb ik de laptop aan gehangen en zowel met als zonder batterij geeft de laptop geen kik.
De HDD heb ik eruit gehaald maar ook dan gebeurd er vrij weinig… 

Het moederbord zelf vervangen, is dat te doen?
Of kan je daar beter niet aan beginnen?

Een moederbord van een laptop vervangen is wel te doen, maar dan is een handboek essentieel daar er vaak verborgen of moeilijk toegankelijke schroefjes zitten en je hebt iets kapot gemaakt voordat je het weet en dan valt er vaak niets meer te repareren. Dus eerst het handboek te pakken krijgen, vervolgens dat heel goed bestuderen en dan zelf beoordelen of het te doen is of niet.

Bedankt!

Zou het eventueel nog iets anders kunnen zijn?
Of kan ik nog iets anders proberen?

heb je helemaal geen beeld? Of kan je met moeite nog een heel klein beetje beeld zien? Dan kan het je inverter zijn. Ik zit nu met dat probleem.. maar nu nog een goedkope inverter op de kop tikken :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan