hp 710 op usb naar parallel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olifantje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Hai,

Heb een usb naar parallel kabel gekocht voor mijn hp deskjet 710c printer, die dus alleen een parallele aansluiting heeft en mijn laptop alleen usb. Ik heb de printer aangesloten met de kabel, via wizard printer driver geïnstalleerd en vervolgens niks.
- Printerdriver is wel geïnstalleerd, zie hem staan als ik de printers en faxen open via configuratiescherm.
- Hij print niet vanuit word, kladblok, internet, testscherm.
- hij geeft wel een kleine kick als ik de printopdracht geef, vervolgens niks; het verschijnt ook in de wachtrij en verdwijnt er daarna uit alsof ie wel geprint is...
- de geselecteerde poort is usb001 - virtuele printerpoort voor usb
- het merk van de kabel = icidu?

Kan iemand mij helpen? Baal ondertussen dat ik het geld niet gewoon in een nieuwe printer heb gestoken...
Thanx

Zet (tijdelijk) even in de Eigenschappen van de geïnstalleerde printer in het tabblad Poorten even de optie "Ondersteuning in 2 richtingen inschakelen" uit.
Speel (tijdelijk) in het tabblad Geavanceerd met de opties Rechtstreeks naar printer afdrukken en de optie Afdrukken zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst en schakel ook (tijdelijk) de optie Geavanceerde afdrukfuncties inschakelen uit.
De optie Onmiddelijk beginnen met afdrukken zou ik in de testfase zeker niet gebruiken.

We horen wel of het iets opgeleverd heeft. Overigens ben ik heel benieuwd wat de functie is van die driver die bijgeleverd werd. Als je een link kunt regelen naar die driver, dan wil ik en misschien anderen ook op dit forum het doel en documentatie van die driver wel eens bekijken.

Succes,

Tijs.

printer is stuk

Ha Thijs,

Heel erg bedankt voor je antwoord, maar het werkt nog steeds niet. Volgens vorige eigenaar van printer istie stuk, zij is hier nu en bij het aanzetten maakt hij geen geluid, wat volgens haar wel zou moeten. Dus waarschijnlijk ligt het daar aan.

groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan