Hp 9850ed,zoek driver voor coprocessor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaelem

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hoi,
Via zoekfuncties hier op het forum terechtgekomen,welkom aan allen.

Ik heb hier dus een HP pavilion dv 9000 9850ed.
Deze heb ik gekocht met vista erop maar zodra ik windows 7 had gezien heb ik het er direct op gezet.
Op de site van HP totaal geen ondersteuning voor windows 7,laptop is pas 1 jaar oud

Op zich werkt nu alles behalve de coprocessor,daar heb ik nog steeds een geel uitroepteken.
Nu dacht ik dat de laatste chipsets drivers van nvidia moest hebben om dit op te lossen.
Nu had ik die wel geprobeerd maar het uitroepteken blijft.
Misschien weet iemand hier welke driver dit oplost.

Nu ik hier toch ben,ik zoek nog wat uitbreiding voor mijn volumemixer,wat kan ik daar het beste voor proberen.
Sommigen zeiden realtek r 2.16 maar die is nergens te vinden in ieder geval voor mij niet.

Alle hulp is welkom.

bedankt

Hoi,
Bedankt voor je hulp,als ik nu op de amd site kijk en ik ga daar naar processors en daarna naar turion family zie ik bijna allemaal linux drivers.
Ik zou echt niet weten welke ik nu moet downloaden om die coprocessor aan de gang te krijgen.

Bij realtek was ik al geweest maar die zo traaaaaaag dat is werkelijk ongelofelijk.
Ik heb in ieder geval die mixer maar aan het downloaden gezet,10mb duurt ongeveer 2 uur.
Maarja geduld is een schone zaak.

Ik zal even voor je kijken op de site van amd:thumb:

Ja, bij realtek hebben ze niet een snelheid waar je blij van wordt*zucht*

Bij realtek word ik er nu na 40 minuten gewoon afgegooid.
Fijne server daar.
Ga ik maar even verder zoeken op filename.

Das helemaal balen

Je kunt deze link proberen, ik durf het ook niet met zekerheid te zeggen, maar deze is in ieder geval wel voor windows/

Hallo kaelem.

Zorg ook dat je de nieuwste versie van de bios laad, want die laptops hebben een koelingsprobleem. Heb er hier ook een liggen die in de prullenbak kan.

Groetjes Erik Rothuis

@geerriitt
Die is toch voor linux dacht ik te lezen en hij is van 2008.

AMD Turion™ 64 Mobile Technology, AMD Opteron™ Processors, and AMD Athlon™ 64 Processors Driver Version 1.60.01 for Linux 2.6.

@roto,jij ook bedankt voor je info.
Ik ben nooit zo een voorstander van bios updates.
Ik zeg altijd maar don't fix it if it's aint broken.
Maar laat ik het maar een keer wagen.

@geerriitt

Die 2 link even gehaald maar wat dat nu weer is,hier een stukje uit de readme,

---Usage Notes---

MCAT must be run in a command line environment. In order to launch a terminal: Start - Run - type in "cmd".

Dit is een soort test programma.

Klopt, zo kun je zien wat de fouten zijn in de driver en dan kan ik daar weer verder opzoeken:thumb:
Op deze pagina is ook de driver te vinden

Laatst bewerkt:
Die laatste link kan ik ook geen driver downloaden,ik krijg 1 of ander bestand waar ik niets mee kan.
Het is ook maar 3k groot.

Ik heb dat andere test programma geinstalleerd maar wat moet ik nu doen om er wat uit te krijgen.
Ik begrijp dat ik wat in cmd mode moet ingeven maar wat.
En waar vind ik dan later de eventuele output zodat ik die kan posten.

Die biosupdate is een exe file.
Ik wil me eest in verdiepen hoe dat moet.
Ik heb ooit,jaren terug een bios verneukt dat wil ik geen 2e keer.
Ik ga even kijken of ik de laatste file kan downloaden

Heb zelf ook een hp en het is eigenlijk vrij simpel je voert het .exe bestandje uit en dan moet je herstarten en dan is de update uitgevoerd:thumb:

ok,zal ik zo die bios update doen
de driver van zonet werkt niet,hij zegt dat hij alleen voor xp is.
Istallatie stopt direct.

Bios update is geslaagd.
Oude was van 24-3-08
Ben nu uniblue aan het installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan