HP B110 printer werkt soms draadloos niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plantje

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
We hebben hier een HP B110 staan en die print op zich prima. Hij zit met USB aan mijn desktop verbonden (om ook te kunnen scannen is dat nodig volgens mij, want dat gaat niet via WiFi), maar de overige computers printen gewoon via het netwerk. Wanneer mijn vriendin vanaf haar laptop iets probeert te printen ziet ze dat de printer online is en de print opdracht verstuurd wordt, maar de printer doet NIETS!

Op mijn desktop zie ik haar printopdracht dan ook weer niet in de queue staan voor de printer.

Wanneer ik dan met mijn desktop hetzelfde bestand afdruk wordt er wel geprint.

Is dit een bekend probleem? Waar kan ik het beste beginnen om dit te trouble shooten?

Bij de meeste (alle?) wifi-printers is het nodig om eerst speciale software te installeren voordat er gebruik gemaakt kan worden van de printer via de wifi-verbinding. Als dat niet gebeurd is bij die laptop van uw vriendin is het niet zo vreemd dat het printen niet lukt.

Voor de basisfunctionaliteit zoals printen is dat (gelukkig) meestal niet nodig. Wat een onzin ook, dat er allerlei software met honderden megabytes geïnstalleerd moeten worden. Ik wil gewoon de drivers installeren en printen!

Hoe dan ook: je punt is terecht als er nog nooit de mogelijkheid tot printen was geweest. Maar het is in het verleden wel gelukt om te printen. Daarom ook: soms lukt het niet om via WiFi te printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan