HP Color Laserjet 2840 icm windows 7 en Windows Server 2003 Business server

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickgoedhart

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Hallo,

Wij hebben een Small Business Server 2003 draaien en daarop Windows XP clients. Ook hebben we een printer, een HP Color Laserjet 2840.
Deze werkt icm xp clients prima maar met W7 dus niet.
Mijn vraag is: Kan ik de drivers voor W7 ook op de server zetten naast die van XP? Zodat we met beide Windows versies op die printer kunnen printen....

Ik hoor graag.

Alvast bedankt

Gr. Patrick

Hoi Patrick,

Volg op de server de volgende stappen.

Start-> Printers en Fax aparaten -> File -> server propeties -> Tabblad Drivers -> Add -> Hier driver de windows 7 driver toevoegen

suc6!

@sirarquin:

Bijna volledig: Ik verwacht dat het niet nodig zal zijn om een alternatieve printerdriver toe te voegen, maar een 64-bits driver van de printer toe te voegen.
Dus om (bij het toevoegen) aan te geven dat een x64 driver wordt toegevoegd.

Kan trouwens (handiger ook) via het rechtsklikken op de gedeelde Laserjet printer op de server, Eigenschappen kiezen, tabblad Delen, knop Extra stuurprogramma's, extra aanvinken x64 en OK klikken. De rest wijst zich vanzelf. Mocht dat niet werken, dan heb je geen goede (=compatible) extra driver. :(

PS: Hiervoor moet de printerdriver uitgepakt en al beschikbaar zijn, dus niet via een of andere setup.exe of iets dergelijks.
PS2: Ik kan niets vinden bij HP m.b.t. een Laserjet 2840. Ik neem aan dat het (in ieder geval) een HP Color Laserjet 2800 Series printer is.
PS3: Er zijn geen (64-bits) drivers bij HP te downloaden, zo te zien. Er wordt verwezen naar Microsoft Windows Update om de drivers te downloaden.
Ik heb even wat drivers daarvan ingepakt voor je. Zo te zien zijn dat PS (=Postscript) drivers.
Link1 (HP-variant): hier
Link2 (Microsoft-variant): hier

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan