HP Color laserjet print een rij i-tjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jithran

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
6
Hallo,

Ik zit hier met een probleem dat de hp color laserjet 4500n een rij met i-tjes verticaal over het papier weergeeft (4x een i in een elke kleur.).

De afdruk voor de rest word wel gewoon geprint.

Ook als ik intern een test pagina afdruk worden deze i-tjes hierop afgedrukt. dus geld niet alleen voor pagina's die via de computer afgedrukt worden (lijkt me dus geen driver probleem)

Wat hebben we al geprobeerd:
- Een cold reset
- langere tijd van het stroom af.
- Fabriek's instellingen terug zetten.
- Alle onderdelen opnieuw installeren in de printer

Heeft iemand hier een idee hierover?

Alvast bedankt,

Groeten,
Jithran
 
Ok, dit kan een formatter probleem zijn, dit kan je testen.
Wat je moet doen is, aan de rechterkant van je printer net achter je display, zit een klein gaatje.
Druk dit in met een klein pinnetje, een paperclip bijvoorbeeld.
Er komt dat in je scherm iets van engine test te staan, hierbij slaat hij de formatter over en doet hij een simpele lijnentest.
Zijn de i-tjes er dan niet, dan is het helaas je Formatter.
 
Tnx, zal morgen even proberen.

En mocht dat het geval zijn. Is hier een remedie tegen?
Is dit een software probleem die je eventueel met een flash kan oplossen o.i.d.?
 
Ik vrees van niet, de formatter is namelijk degene die alle documenten, zowel interne als verstuurde dingen vertaald zodat de printer het begrijpt.
Omdat je namelijk melde dat hij de i-tjes in alle kleuren weergeeft, moet dit signaal ergens vandaan komen.
Om de hoeveel milimeter komen de i-tjes tevoorsijn?
meet dit op vanaf de onderkant van je i-tje tot aan het volgende i-tje aan de onderkant.
Het kan eventueel ook je drum zijn, waar het defect opzit, maar omdat je zegt dat het een i is, lijkt het me een aansturing.
Als het een klein streepje is, wat op een i lijkt dan kan je geluk hebben en dan is het de drum en dus nog te verhelpen.

De NVRAM init die je gedaan hebt, cleared alles, dus een software update zal niet helpen.
 
Het zijn echt 4 i-tjes in een rechte rij naar beneden. DIt zit wel om de 20 centimeter ongeveer (heb nog niet gemeten) dat dit steeds herhaald. dus om de 20cm, 4 i-tjes.
ze bevinden zich dus niet steeds op dezelfde plaats op het papier.

Maar in ieder geval al hartstikke bedankt. Ik ga het morgen testen :)
 
Ik heb het hier getest.

Op deze test pagina zijn de i-tjes ook te vinden.
tussen de eerste set i-tjes en 2e set zit een ruimte van 15,3 cm.
(dus van de bovenste i van de eerste reeks naar de bovenste i van de 2e reeks.)

Heb je heel toevallig nog een ideetje? ;)
 
Toevallig wel ja :)

Imaging drum 152 mm (6 in), dit komt uit de service manual, oftewel het zit op je drum.
Dan is dat ding in de bovenste lade, de cartridge achtige ding, die een groene rol onder het klepje heeft.
Wel vind ik vreemd dat het i-tjes zijn, maar het kan bijna niet anders.
 
Ik had inderdaad dat ding ook al even opgemeten en kwam ook tot die conclusie.
(hoopte dat het nog wat anders zou zijn :p )

Maar lijkt mij heel apart aangezien het echt een software bug lijkt te zijn. Zou haast meer denken aan een interne aansturen die de drum aanstuurt.
Maar als de formatter het al niet is, en ook geen aansturing probleem vanuit de pc.

Zit er in de drum zelf ook nog een stukje electronica die deze dingen aan kan sturen?

Ik zal eens kijken of ik een andere drum op de kop kan tikken op korte termijn ergens.

Ik kan eventueel wel zo'n test pagina inscannen, dan kan je heel duidelijk zien dat het gewoon 4x een i onder elkaar is in elke kleur. kan er echt niets anders van maken. is ook gewoon heel scherp, geen wazig streepje ofzo.
 
Het enige stukje electronica dat dit kan maken is de formatter, de dc controller heeft verder geen intelligentie.
Je zou eens kunnen proberen de drum met de handen te draaien, dit gaat redelijk zwaar, maar dan te kijken op de groene rol.
Wees niet ongerust over overbelichting, die drums kunnen wel wat hebben, als ze een uur in de zon liggen, dan geven ze de eerste 20 pagina's alleen maar zwart, daarna is het vaak weer goed :p
Dus als je 1 minuutje kijkt onder gewoon licht, is er niks aan de hand.
Vaak als je het licht er een beetje schuin opschijnt, dan kan je het wel zien
 
Sorry voor mijn late reactie. een lang weekend gehad ;)

Maar hier kan ik zo niets op vinden.
Maar dan zou het toch alsnog vreemd zijn dat van elke kleur er een i verschijnt op precies een regelhoogte verschil. Dat zou je dan toch ook niet terug moeten zien op je drum?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan